Även på land kan det vara bra att låsa båten... kanske rent av SÄRSKILT då... Varför länken skall genom nån fälg förstår jag inte, dra den genom ramen sen bra.Fälgar sitter oftast endast med fyra muttrar, knappast något stöldskydd ju.Golvögla typ Abus finns för övrigt på Biltema för typ en femtedel mot en Abus, huruvida den är klassad vet jag dock inte.Personligen använder jag Abus rakt igenom, länkar, lås, öglor, mm, mm.
Du behöver väl knappast dra massa kättingar genom hela ramen om du inte vill?En kätting genom ramen på ett ställe.Klart.Sen hoppas jag du inser att de som hämtar fyrhjulingar knappast bryr sig om ifall de går att rulla eller ej.De lyfter eller drar, så huruvida hjulet står still eller ej bryr de sig måttligt om.Men lås du fast en fälg om det känns bättre....men göm då din 17-hylsa väl...
Citat från: Hydro skrivet 11 oktober 2011 kl. 23:50:03Du behöver väl knappast dra massa kättingar genom hela ramen om du inte vill?En kätting genom ramen på ett ställe.Klart.Sen hoppas jag du inser att de som hämtar fyrhjulingar knappast bryr sig om ifall de går att rulla eller ej.De lyfter eller drar, så huruvida hjulet står still eller ej bryr de sig måttligt om.Men lås du fast en fälg om det känns bättre....men göm då din 17-hylsa väl... Och exakt vad hjälper det att låsa fast kättingen i ramen om man inte kan fästa andra änden någonstans?Som att spänna ihop skidorna och lägga på taket utan att spänna fast dem i takräcket.
Och exakt vad hjälper det att låsa fast kättingen i ramen om man inte kan fästa andra änden någonstans?Som att spänna ihop skidorna och lägga på taket utan att spänna fast dem i takräcket.