De här är nästa lite dåligt läser till elektriker men har till stor del förträngt Ellära A Därför är jag lite fundersam på det här men dementera mig gärna. Med strömgenomgången 1A (I) kommer du få 6V (U) spänningsfall över resistorn/motståndet vilket leder till en effekt på P = U x I. Alltså 6W. Så du får nog leta efter ett motstånd som klarar den effekten.
som sagt jag är idiot när det gäller sånt här men jag skall kolla runt lite efter rätt motstånd. skriver här om hur det går. det jag skall ha det till är hjälmlampa men vill inte ha sån där stor som enduroåkarna har utan en mer lämpligare storlek som en lite ficklampa - sonca 3w led luxeon star x 2
Citat från: Pegazus_Online skrivet 28 september 2011 kl. 22:01:46som sagt jag är idiot när det gäller sånt här men jag skall kolla runt lite efter rätt motstånd. skriver här om hur det går. det jag skall ha det till är hjälmlampa men vill inte ha sån där stor som enduroåkarna har utan en mer lämpligare storlek som en lite ficklampa - sonca 3w led luxeon star x 2 är det inte bättre att du köper 4st dioder då? bara fördelar, du får mer ljus och slipper motstånd!