Dom första 100 milen med cf:n så var det lite bekymmer med sprängda remmar, läckande packboxar på diverse ställen men efter dessa småsaker blivit fixade så har den bara funkat.Hur lyckades du spränga dina remmar?
Citat från: Rickard J skrivet 18 oktober 2011 kl. 18:34:31Vad har du för andra modds på din maskin?Dr Pulley, "avstrypt" avgassystem, dalton sekundärfjäder, 160 huvudmunstycke, 66 lågfart, öppnad luftburk med "snorkel". Går helt ok nu men skulle ju inte skada med lite mer . Spännande att se hur det blir nu .Har även funderat på att porta toppen och kanske en förgasare med acc.pump. Egentligen så är det sambons atv. Hon fick den av mig när jag köpte min Renegade, fast när jag sålde den för att köpa en bil så blev det delad vårdnad på cf:n . Saknar inte Renegaden alls faktiskt. Finns inget som jag kunde göra med den som jag inte kan göra med cf:n, förutom bakhjulsåka då förstås .Dom första 100 milen med cf:n så var det lite bekymmer med sprängda remmar, läckande packboxar på diverse ställen men efter dessa småsaker blivit fixade så har den bara funkat.
Vad har du för andra modds på din maskin?
Citat från: atviggesund skrivet 18 oktober 2011 kl. 18:58:17Citat från: Rickard J skrivet 18 oktober 2011 kl. 18:34:31Vad har du för andra modds på din maskin?Dr Pulley, "avstrypt" avgassystem, dalton sekundärfjäder, 160 huvudmunstycke, 66 lågfart, öppnad luftburk med "snorkel". Går helt ok nu men skulle ju inte skada med lite mer . Spännande att se hur det blir nu .Har även funderat på att porta toppen och kanske en förgasare med acc.pump. Egentligen så är det sambons atv. Hon fick den av mig när jag köpte min Renegade, fast när jag sålde den för att köpa en bil så blev det delad vårdnad på cf:n . Saknar inte Renegaden alls faktiskt. Finns inget som jag kunde göra med den som jag inte kan göra med cf:n, förutom bakhjulsåka då förstås .Dom första 100 milen med cf:n så var det lite bekymmer med sprängda remmar, läckande packboxar på diverse ställen men efter dessa småsaker blivit fixade så har den bara funkat.Härligt att du trimar sambons hjuling Jag sågade upp luftburken så jag kunde montera dit ett 3" rör. Detta gjorde att jag var tvungen att gå upp till 170 munstycke. Men den svarade mycket bättre på gas å blev starkare. Ett litet tips bara
Luftburk 3"
Citat från: Rickard J skrivet 18 oktober 2011 kl. 20:50:04Luftburk 3"Som upplagt för att få en sparv i insuget . Jag kör med ett 2" flexibelt aluminiumrör/slang framdraget strax bakom fronten. Funderar lite på att testa biltemas slip-on. Ser ju skapligt seriöst ut iaf. Vill inte ha för högt ljud men gärna dovt