E jag ute och kör och skall bromsa så blir det i regel ett jävla skramell från variatorn..Lika för er?Plast röret som leder ut luften från variatorn har det bränts hål i och pga extremt slöa åf så har jag åkt 2 månader med detta hål och ja funderar om det lyckats kommit in skit så variatorn kärvar då jag även tycker den blivit slö
Vad i helvete har Atv Sweden för tattare till Åf?Har väntat sen i slutet på Maj på att helvetes plasten skall bytas. Inga av Åf har tid att göra detta samt när ja frågat hur dom skall förebygga problemet så att inte avgasröret skall bränna hål på även nya plasten?Fick ja helt enkelt till svar att det får jag allt göra själv!Dumma jävla idioter.
Det bränner normalt inte sönder den plasten, nåt annat måste saknas.Det finns inget att förebygga, det håller annars:)Jag kan byta dina grejer, hör av dig!/Benny
Citat från: Tornberg skrivet 11 oktober 2011 kl. 18:18:59Vad i helvete har Atv Sweden för tattare till Åf?Har väntat sen i slutet på Maj på att helvetes plasten skall bytas. Inga av Åf har tid att göra detta samt när ja frågat hur dom skall förebygga problemet så att inte avgasröret skall bränna hål på även nya plasten?Fick ja helt enkelt till svar att det får jag allt göra själv!Dumma jävla idioter.Det är likadant på min blackedition utgående plast röret har smältat samt höger sidokåpa.O min är orginal!
Citat från: Trech skrivet 11 oktober 2011 kl. 19:45:13Det bränner normalt inte sönder den plasten, nåt annat måste saknas.Det finns inget att förebygga, det håller annars:)Jag kan byta dina grejer, hör av dig!/Benny Jo hade det inte varit så långt så hade ja kommit. Frågan är hur detta hål har påverkat rem och variator. har ju som sagt ett skramell så fort ja släpper på gasen. Mest låter det om jag även bromsar.Samt att den går sämre... typ klen.Ett annat alternativ har ju varit att låta atv stå i 6månader tills nån av idioterna hemma har tid