Låter som att de är dax att byta koppling Kolla om du inte kan få de på garantinNär man har kört ca 5 minuter från att motorn har varit kall så låter inte detta längre !Släpper ja kopplingen hastigt så låter det inget även när den är kall !
Citat från: ante_183 skrivet 31 augusti 2011 kl. 22:24:31De är bara prova =) vart var du och köpte din? är de den från boden eller? Stämmer bra de..Men har väl lätta den 20 kg med allt skrot som satt på När blir de åka? och vars??Hoppas få dreven snart, behöver inte en maskin som går 200
De är bara prova =) vart var du och köpte din? är de den från boden eller?
Låter som att de är dax att byta koppling Kolla om du inte kan få de på garantinVad ska man åka med för luftfilter??
Min låter ibland... Men kommer nog få delar av Brp och byta den själv
Citat från: Andreas. skrivet 1 september 2011 kl. 00:06:21Min låter ibland... Men kommer nog få delar av Brp och byta den själv Okej ! Hur många mil/timmar har din rullat då ?Har du garanti kvar på den ?Har du pratat med brp ang detta ?Vad kostar en koppling sats då ungefär ?
är själv ganska besviken över det här med att försöka trimma med enkla och billiga medel...har väl gjort allt man kan som inte innebär att man behöver göra ingrep i själva motornhelsystem- märker ingen skillnad i effekt på de och på orginal rör(rensat givetvis). mer än de psykologiska att det låter snabbare. Har kört en tävling med orginal när jag var van vid att ha effektrör och dom första 10min märker man stor skillnad (konstant på varvstoppet) innan hojen ställt om sig till orginalröret. Men så fort man kört in den på orginal märktes det knappt skillnad på effekten. Blev ännu mer säker på att jag knappt märkte skillnad när jag sedan åter monterade effektröret vid nästa tävling och igen inte märkte något på effekten- så vad ska jag säga, effekt rör är värt pengarna, men enbart pga den viktminskning det ger. så för någon som inte tävlingskör är enda fördelen att det ser snyggare ut. (Och hmf är vettigt rör, men ska byta till motoworks för det verkar vara det bästa och mitt hmf är helt slutkört. Fmf ska vara det sämsta vad jag läst på amerikanska sidor)har även i ett betydligt större luftfilter (nära dubbelt så stort som orginal) då märkte jag faktiskt en del, men inte så det direkt gav wow känsla, men iallfall så det var värt pengarna. men antar att detta hänger ihop med röret, så är nog inget man ska ha till ett orginal rör utan kräver nog effekt rör. dock inte testat kombinationen orginal rör o stort filter än så är möjligt att även de går bra. (hade givetviss kört öppen burk tidigare)har även kört till och från med powercommander under året. och nu i slutändan kör jag utan. möjligen att man kan få en liten liten ökning men inte så den var värd pengarna. omprogramerad ecu, så den är anpassad till effekt rör och öppen luftburk- vill man ha effekt är det inte värt de, men man sliper iallfall limpmode som annars kan infinna sig snabbt på banan.är det något man ska lägga pengarna på är det att få ramen att hålla ihop och även en ombyggnation av bakdämparen för dessa punkter är dsens stora svagheter.