kolla även tps:en på spjällhuset höger sida -kan komma in fukt i kontaktstycket om man högtryckstvättar mkt..frågan är om felet ligger på bränsle el tändningen ?kan du beskriva lite mer .. har det med värmen på motorn att göra ,går den sämre vid belastning,kan du varva den i neutral utan problem osv..kan va nåt kontaktstycke som inte sitter på riktigt ..dreselklantarna har ju varit å rotat i elen .. :wink:
Citat från: "iroc"kolla även tps:en på spjällhuset höger sida -kan komma in fukt i kontaktstycket om man högtryckstvättar mkt..frågan är om felet ligger på bränsle el tändningen ?kan du beskriva lite mer .. har det med värmen på motorn att göra ,går den sämre vid belastning,kan du varva den i neutral utan problem osv..kan va nåt kontaktstycke som inte sitter på riktigt ..dreselklantarna har ju varit å rotat i elen .. :wink:Har inte tvättat på bra länge :oops: så fukt borde inte vara problemet.Har däremot fått upp ett felmeddelande. Motorlampan blinkar 1 lång och 5 snabba när jag vrider på nyckeln. Nån som förstår sig på det :?
1-5 är TPS :!: :!: avbrott el kortslutning 8O 8O :wink: :wink:
Citat från: "iroc"1-5 är TPS :!: :!: avbrott el kortslutning 8O 8O :wink: :wink:Ahha, är det den gröna kontakten på höger sida?Får prova kontaktspray så kanske den funkar bättre.
nej -tps:en är lite rund står mikuni på den- sitter ovanför gröna TEMPGIVAREN..kolla så den sitter fast ordentligt-kolla även stiften i kontaktstycket/givaren noga så dom inte e vitoxiderade.