Jag tror nog jag står över en omlackering pga stor chans att jag failar.Jag tänkte också lackera om för när jag drog bort ett klistermärke på fyrhjulingen, då satt det ju kvar klister. Så jag tog något medel och skulle ta bort det men då var det för starkt så det ändra färgen på plasten Har ni nå tips på hur jag ska kunna få svarta färgen att bli svart på alla ställen igen? Även där det suttit klistermärken och där jag failade.
Citat från: Emil_98 skrivet 2 augusti 2011 kl. 23:38:11Jag tror nog jag står över en omlackering pga stor chans att jag failar.Jag tänkte också lackera om för när jag drog bort ett klistermärke på fyrhjulingen, då satt det ju kvar klister. Så jag tog något medel och skulle ta bort det men då var det för starkt så det ändra färgen på plasten Har ni nå tips på hur jag ska kunna få svarta färgen att bli svart på alla ställen igen? Även där det suttit klistermärken och där jag failade.Turtle wax black shine.
klister brukar gå bra att få bort med bensin eller lacnafta och så någon liten metalskrapa om jag någonsin skulle fundera på att vilja ha annan lack på min fyrhjuling skulle jag ist för att lackera köpa ett dekal kitt ifrån http://www.invisionpowersports.com/ATV_sport_Magazine.html för dom täker nästan hela hojen och man sliter inte ut ett dekalkitt på samma fula sätt som man gör med en lack! dessutom sitter dekal kittet fast bättre