Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Ny Linhai 600 V-twin -11  (lĂ€st 9197 gĂ„nger)

Utloggad Mattsson

Ny Linhai 600 V-twin -11
« skrivet: 1 juli 2011 kl. 08:31:23 »
Har nu fÄtt min nya Linhai 600 och mÄste sÀga att jag Àr imponerad efter nÄgra mil pÄ den!
Har sett att en del har undrat över hur fort den gÄr, och "mysÄka" efter grusvÀg med skjuts sÄ har jag legat pÄ mellan 60-70km/h utan problem!
Finns dock mera fart att ge, men dÄ blir det ganska "aktiv" körning. :)

Det enda negativa jag hittat pĂ„ den Ă€n Ă€r att det Ă€r lite vibrationer i fotstegen nĂ€r man Ă„ker pĂ„ lite, men sen har jag ju inte betalat för en Can-am heller (snarare en halv  ()p ).

SÄ framtiden fÄr vÀl utvisa om nu Linhai Àr sÄn "skit" som alla "mÀrkes-Äkare" sÀger, man av vad jag sett hittills sÄ Àr det en stor rekommendation pÄ denna maskin!

Mvh
Mattsson (Ny hÀr pÄ forumet)
Linhai 600 V-twin EFI 4x4 -11
Loncin 90cc -08

Utloggad michael k

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #1 skrivet: 1 juli 2011 kl. 09:10:41 »
om den Àr "standard" gÄr den 80 kmt och borde inte vara mer ostabilt min 520 Àr hur stabil som helst i den fart med en hand pÄ styret... men man fattas ibland styrservo ..

man fÄr vad man betaler för och ja linhai Àr fina maskiner till priset men kan pÄ inget sÀtt sammanstÀlles med de dyra mÀrkesmaskiner som can-am, kawa, polaris och sÄ

om man har en linhai och prövkör en can-am eller liknande fattar man snabbt att det Àr en vÀrldens skillnad inte minst pÄ kvaliten.. en helt annorlunda kÀnsla

men linhai Àr bra till priset imo. enda riktiga problem jag haft med min var lagret til variatorakseln som glappade och dÄ började den Àta remmar.. bytade detta mot ett skf lager och nu Àr det inget glapp vilket jag vill anbefala dig att göra innan du fÄr problemet


Utloggad Mattsson

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #2 skrivet: 1 juli 2011 kl. 09:54:37 »
LÄter som en mycket bra idé med lagret till variatorn! Tack! ()p

Den Àr standard, dock utan strypning, och gör utan problem 80km/h.
Men jag tÀnkte att jag skulle vÀnta med att plÄga ur den topphastigheten till den Àr ordentligt inkörd iaf.
Linhai 600 V-twin EFI 4x4 -11
Loncin 90cc -08

Utloggad michael k

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #3 skrivet: 1 juli 2011 kl. 16:37:55 »
det Ă€r iaf en bra ide med lagret men bytt det i samband med första services for du skall tappa av oljen for att komma Ă„t det...  
en annan grej som dom inte varit sĂ„ bra pĂ„  Ă€r vattentĂ€tning av elen ... jag tog en sĂ„n fett till kontakter och gick igenom hela maskinen med det för jag hade ett par relĂ€ som gick Ă„t helvete efter en vattenhĂ„l i Revinge stridsvagnterrĂ€ng sen dess ingen problem

ja kör typ halv gas i typ 50 timmar dÄ skulle det vara fint ...

fÄr man inte ett mÄndagsex. dÄ Àr det bra maskiner för pengarna .. men sÀtt dig inte pÄ en tex can-am innan du har pengar till att byta haha

jag hade satt mig for att byta min ut med en bruteforce men efter provat can-am outlander 800 dÄ vet jag vad den nÀsta hjuling ska vara
« Senast Ă€ndrad: 1 juli 2011 kl. 16:40:17 av michael k »

Utloggad BjÀrkwen

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #4 skrivet: 8 juli 2011 kl. 17:20:32 »
Can-am som alla surrar sÄ mycke om att det Àr ett mÄste att man ska köpa, va fan anvÀnder dom den till, Äka omkring pÄ bakhjulen för att det Àr frÀnt? Att man har sÄ mycke effekt Àr ju ingen ide nÀr man ska dra nÄt efter med ett fordon som vÀger drygt 300 kg, tar sig ju inte fram bÀttre Àn nÄn annan, slirar ju bara mer. Kört en polares 800 en del, den pÄminner ju mer om en skoter Àn en fyrhjuling.
Ski-doo Renegade 600 XP ÂŽ08
Volvo 945 LLt ÂŽ97
Linhai 520 4*4 ÂŽ09
Volvo 944 Turbo ÂŽ97
Vw Caddy 1,9 D ÂŽ00
Scania Ls 111 ÂŽ79

Utloggad michael k

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #5 skrivet: 8 juli 2011 kl. 17:41:05 »
om du lÀser vad jag skrivar sÄ menar jag rent kvalite och ÄkglÀdje... det Àr en helt annan kÀnsla pÄ en can-am eller kawa Àn pÄ en linhai... och jo dom tar sig lite bÀttre fram iaf i stridsvagnterrÀnget i revinge om inget annat sÄ snabbare fram .. finns stÀllen dÀr jag gÀrne hade haft lite extra power

men rent kvalite och ÄkkÀnsla dÀr Àr dom överlÀgsna med mÄnga lÀngder dessutom Àr en cam am mycket mere lÀttkörd Àn linhain.. linhain Àr tung som fan att svÀnga och sÄ

Can-am som alla surrar sÄ mycke om att det Àr ett mÄste att man ska köpa, va fan anvÀnder dom den till, Äka omkring pÄ bakhjulen för att det Àr frÀnt? Att man har sÄ mycke effekt Àr ju ingen ide nÀr man ska dra nÄt efter med ett fordon som vÀger drygt 300 kg, tar sig ju inte fram bÀttre Àn nÄn annan, slirar ju bara mer. Kört en polares 800 en del, den pÄminner ju mer om en skoter Àn en fyrhjuling.

Utloggad BjÀrkwen

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #6 skrivet: 8 juli 2011 kl. 17:48:48 »
Nu menar jag ju inte bara du, tycker det är ett jävla tjatande, så märkvärdiga är dom ju inte. Och ska man dra nåt så inte får den ju ner effekten i marken bättre än tex en grizzly 450. Åka fort perioden för mig avslutade jag när jag sålde hojjen, och ingen can-am körde då om mig då..
« Senast Ă€ndrad: 9 juli 2011 kl. 17:07:27 av BjĂ€rkwen »
Ski-doo Renegade 600 XP ÂŽ08
Volvo 945 LLt ÂŽ97
Linhai 520 4*4 ÂŽ09
Volvo 944 Turbo ÂŽ97
Vw Caddy 1,9 D ÂŽ00
Scania Ls 111 ÂŽ79

Utloggad michael k

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #7 skrivet: 8 juli 2011 kl. 18:04:14 »
det Àr ju inte helt riktigt ... för det första sÄ jo dom Àr faktiskt rÀt sÄ mÀrkvÀrdigt bÀttre kvalite Àn linhai och mÀrkvÀrdigt trevligare att Äka pÄ specielt i terrÀng man blir mycket snabbare trött och yr i kroppen av att Äka pÄ en linhai for den krÀver lÄngt flere krÀfter att köra ..
för det andra sÄ vill 2 atvŽs som har samma grepp men olika krÀfter ha olika prÀstationer... den fÄr ju inte sÀmre grepp for att den har flere krÀfter av 2 maskinar som har samma grepp i marken vill den med 100nm ju komma en del lÀttare framÄt Àn den med 50nm det Àr logik ... att den kraftigare dÄ vill sladda mere nÀr den Àntligen mister greppet Àr en helt annan sak och gör inte att den blir sÀmre .. men i det ögonblik den har grepp vill den sÄklart klara sig bÀttre

och bara for att du har avslutat perioden dÀr du gillade att Äka fort dÄ kan det ju vara att alla can-am 800 Àgerna inte har ...

en yamaha R1 överförer inte heller krÀfterna bÀttre till vÀgen Àn en R125... men den Àr fan en del roligare och mer stabil att Äka pÄ


Nu menar jag ju inte bara du, tycker det Ă€r ett jĂ€vla tjatande, sĂ„ mĂ€rkvĂ€rdiga Ă€r dom ju inte. Och ska man dra nĂ„t sĂ„ inte fĂ„r den ju ner effekten i marken bĂ€ttre Ă€n tex en grizzly 450. Åka fort perioden för mig avslutade jag nĂ€r jag sĂ„lde hojjen, och ingen can-am körde dĂ„ om mig dĂ„..

Utloggad Pv544

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #8 skrivet: 8 juli 2011 kl. 18:42:09 »
Ska man Äka roligt efter grusvÀg i hastigheter över 50km/h sÄ krÀvs lite motor, eller för dom vill Äka med stora dÀck i djup lera.

För arbete rÀcker det nog lÄngt med 400cc och en bra konstruktion.

VÀldigt mÄnga, frÄn 250 till 1000cc letar sÀtt att fÄ ur lite extra ur sina maskiner. SÄ visst tycker mÄnga att effekt Àr roligt.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad BjÀrkwen

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #9 skrivet: 8 juli 2011 kl. 19:45:41 »
Nu drog jag ju sĂ€llan slĂ€p med R1an. Ja visst Ă€r det ju sĂ„ att vissa vill Ă„ka fort! Men vart enda inlĂ€gg som görs pĂ„ detta forum som inte rör dessa "MÄRKESMASKINER" mĂ„ste först antingen ursĂ€ktas av trĂ„dskaparen med att den kan ju förstĂ„s inte jĂ€mföra sig med, lr sĂ„ blir det alla dessa inlĂ€gg som att du skulle sparat till.
Ski-doo Renegade 600 XP ÂŽ08
Volvo 945 LLt ÂŽ97
Linhai 520 4*4 ÂŽ09
Volvo 944 Turbo ÂŽ97
Vw Caddy 1,9 D ÂŽ00
Scania Ls 111 ÂŽ79

Utloggad michael k

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #10 skrivet: 8 juli 2011 kl. 21:36:10 »
nej vem har nÀmnd slÀp ?

det Àr ju lÄngtifrÄn bara fart som extra kraftar skapar

och jag vet inte vilket forum du lÀser men den tendens har jag inte sett .. klart att folk rÄdgiver om att det finns ordentliga maskiner och om folk startar deras trÄdar sÄ Àr det ju bara for att dom insett att can-am och liknande bara Àr bÀttre .. precis som jag trött pÄ inte att hÀnga med i terrÀnget och fattade förste gÄngen jag satta mig pÄ en can-am att det var i en klass man inte als kan jÀmnföra.. varför neka realiteter?

Nu drog jag ju sĂ€llan slĂ€p med R1an. Ja visst Ă€r det ju sĂ„ att vissa vill Ă„ka fort! Men vart enda inlĂ€gg som görs pĂ„ detta forum som inte rör dessa "MÄRKESMASKINER" mĂ„ste först antingen ursĂ€ktas av trĂ„dskaparen med att den kan ju förstĂ„s inte jĂ€mföra sig med, lr sĂ„ blir det alla dessa inlĂ€gg som att du skulle sparat till.

Utloggad StefanN

SV: Ny Linhai 600 V-twin -11
« Svar #11 skrivet: 8 juli 2011 kl. 23:59:58 »
varför neka realiteter?
Kanske för att han sitter pĂ„ en skittrött stenhĂ„rd kinamaskin!!?   :whip: ;)

Ingen jag kĂ€nnertill har bytt frĂ„n en kinamaskin till en annan skinamaskin, vad kan de betyda  :hmmm:
« Senast Ă€ndrad: 9 juli 2011 kl. 00:02:17 av StefanN »
Polaris XP delar sÀljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka dÀr -> www.satvf.se

 


Online just nu.

202 gÀster, 8 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Lowest, monster, JussiN, perssan, Tictic, Lillen285, soffroad, foenik,
Flest online idag: 226. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme