Behåll nuvarande bestyckning men borra ett par hål i luftburken. Råder dig att inte mecka dit ett öppet luftfilter.. bara krångel att få till rätt bestyckning. Har själv hållt på att jävlas med det. Gick bra ena dagen sen gick den skit igen osv.
Jag har uni filter direkt på förgasaren och tagit bort lufturken helt bara satt ett filter på vevusslangen .... Och min går som fan inga ryck eller bludringar eller nåt svarar direkt på förgasaren och går bra på alla växlar och varvtal ....
Bestyckningen vet jag inte för han som hade den innan som gjort det enda jag har gjort är att skruva ut bland skruven 2.5 varv sen tagit bort luft burken helt och satt filter på vev hus slangen .... Men jag har inte re utan vanliga katten ... Bara sänkt den och tagit bort noise killern .. Även rullgas
Nu har jag monterat öppet filter samt bestyckat fram och tillbaks.. men jag får den inte att gå bra på höga varv..kör jag i 100km/h så dör den och jag får släppa gasen.. alltså den får för lite soppa!testat 155-160 i högfart, någon som behövt gå upp högre för att få den att gå bra?
Citat från: daniel_80 skrivet 25 augusti 2011 kl. 19:40:46Nu har jag monterat öppet filter samt bestyckat fram och tillbaks.. men jag får den inte att gå bra på höga varv..kör jag i 100km/h så dör den och jag får släppa gasen.. alltså den får för lite soppa!testat 155-160 i högfart, någon som behövt gå upp högre för att få den att gå bra?Jag fick min att gå bäst med 155, inte bytt lågfart eller ställt nålen. Blandskruven ute 2½ varv. Med 160 missade den på höga varv, testade med 170 en vända och det vart bara bludder så fort jag drog fullgas.
Mitt råd är att skippa öppet filter, den går bättre med orginal luftbox, enda positiva med öppnafiltret är väl att tveket på riktigt låga varv nästintill försvann,,väldigt svårt att få till bestyckningen och vet inte ens om det är värt besväret faktiskt