Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer  (läst 11400 gånger)

Utloggad evolve

bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« skrivet: 23 maj 2011 kl. 22:36:37 »
har en bashan bad boy som var ett litet objekt när jag köpte den
skulle byta tändnings lås på den och efter det vägrar den att starta får ingen gnista
till stiftet inte ens med gamla tändnings låset igen
har provat med nedanstående fel sökning

testat tänd kabel stift o tändspole i annan atv fungerar
bytt till ny cdi box händer inget fortfarande
testat om det finns ström upp till cdi box o det finns det när jag trycker på start knappen dock inte direkt ström när man bara vrider på tändningen
vet heller inte om det ska vara så tar gärna i mot tips på det
rivit ur o kontrollerat kabel härvan i den hittar inget fel på den heller även pipit med instrument på vissa kablar upp till cdi
inget kabel brott
undrar om någon vet om det ska finnas direkt ström upp till tändspolen med när tändningen är på
söker efter ett elschema så man kan följa det o se vad som ska vart





Utloggad FaC

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #1 skrivet: 24 maj 2011 kl. 00:11:01 »

söker efter ett elschema så man kan följa det o se vad som ska vart


Högerklicka och välj view image (i Firefox)  så ser du det i större storlek   ()p



Dinli 450 -06
 extrautrustad med tex
 A-armsskydd, elvinsch, extraljus (xenon)
 nitrodämpare, mm.

Badboy 200cc -08 (Elite ed.) - Såld

Utloggad Räcket

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #2 skrivet: 24 maj 2011 kl. 18:50:06 »
Låter nästan som om att du inte har ström genom/efter dödarknappen.
Sladdar omkring med en BadBoy Pro 300cc -07 Kina Quad
Hade en Hisun 200cc -06 Kina Quad (Såld)
D-Fence Media Lite blandade bilder från mej.

Utloggad jenson

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #3 skrivet: 24 maj 2011 kl. 19:40:00 »
Hej, om man följer tåten rakt upp ovanför låda "Ignition" så skall båda brytarna vara öppna (avbrott) för att tändingen skall funka. Den genererar sin egna tändström så det skall räcka med att svänghjulet går runt med någotsånär fart., man stänger av genom att kortsluta "ignitor"lådan antingen med tändlås eller dödarknapp på styret. Ohmmät så att det inte är en liten överledning.
//jens
Allroad 300 4x4 -11
Hensim 110  -06

Utloggad evolve

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #4 skrivet: 24 maj 2011 kl. 22:20:04 »
Låter nästan som om att du inte har ström genom/efter dödarknappen.

menar du att start motorn kan kan gå runt i alla fall
för det gör den men trycker jag på dödar knappen så händer det inte ett skvatt
när man trycker på start knappen då är allt helt stendött
har mätt vid kontakten till cdi boxen o när jag har tändningen på o trycker på start knappen
så börjar min test lampa o lysa på den kontaktens ena kabel men jag har inte konstant direkt ström
upp till cdi boxen med bara tändningen påslagen har funkat klock rent tills jag skulle byta tändnigs lås på den
morr

Utloggad evolve

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #5 skrivet: 24 maj 2011 kl. 22:27:33 »
Låter nästan som om att du inte har ström genom/efter dödarknappen.

såg din polares o din fråga tidigare min har betett sig på ett lika dant vis som eran
gjorde då var det dödar knappen på eran kan man by pas koppla den o så fall hur
har haft tanken men inte riktigt velat prova den ideen ännu
ska testa den i morron em så ett svar innan dess vore tacksamt
mvh

Utloggad jenson

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #6 skrivet: 25 maj 2011 kl. 15:04:20 »
Prova och ha dödarkabeln helt fri in till boxen.
//jens
Allroad 300 4x4 -11
Hensim 110  -06

Utloggad evolve

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #7 skrivet: 25 maj 2011 kl. 16:54:43 »
Prova och ha dödarkabeln helt fri in till boxen.
//jens

kalla mig gärna korkad men hur menar du då med fri
på min är start o dödar knappen i samma lyset o övriga saker sitter på en
annan del sen har jag snabb kollat lite nu o jag har ström från rotorn typ
upp till cdi boxen men mellan cdi boxen o tändspolen reagerar den inte med att
lämna ström när jag trycker på start knappen

Utloggad jenson

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #8 skrivet: 25 maj 2011 kl. 20:51:07 »
Hej, testa iallafall att koppla ur den svartvita kabeln från box "ignition" och se vad som händer.
Enligt kopplingschemat som FAC har lämnat så är tändningen självförsörjande på el och puls.

jens
Allroad 300 4x4 -11
Hensim 110  -06

Utloggad evolve

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #9 skrivet: 25 maj 2011 kl. 21:15:26 »
Hej, testa iallafall att koppla ur den svartvita kabeln från box "ignition" och se vad som händer.
Enligt kopplingschemat som FAC har lämnat så är tändningen självförsörjande på el och puls.

jens

antar då att du menar uppe i dödar knappen
men en fråga om det är fel på dödar knappen
varför går då start motorn i typ run läge o i off läge händer det inte ett skvatt är inte dödar knappen
enbart som en vanlig strömbrytare on/off
jag är urdålig på el men allt annat kan jag lösa i sömnen men el är min sämsta sida

Utloggad evolve

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #10 skrivet: 25 maj 2011 kl. 21:36:57 »
Hej, testa iallafall att koppla ur den svartvita kabeln från box "ignition" och se vad som händer.
Enligt kopplingschemat som FAC har lämnat så är tändningen självförsörjande på el och puls.

jens

antar då att du menar uppe i dödar knappen
men en fråga om det är fel på dödar knappen
varför går då start motorn i typ run läge o i off läge händer det inte ett skvatt är inte dödar knappen
enbart som en vanlig strömbrytare on/off
jag är urdålig på el men allt annat kan jag lösa i sömnen men el är min sämsta sida



hopp nu har jag testa att ta bort den svart vita kabeln o ingen förändring

Utloggad ekis65

SV: bashan bad boy 2007 tändnings bekymmer
« Svar #11 skrivet: 26 maj 2011 kl. 19:48:08 »
KAPA SVART VITA PÅ ETT BRA STÄLLE SÅ DU KAN SKARVA I HOP DEN SEDAN  KOLLA ÅKSÅ ATT ALLA JORDKABLAR SITTER FAST KOLLA UNDER LUFTBURKEN DÄR SITTER SN GRÖN SOM EJ SATT FAST PÅ MÅGENS  KUNDE MALA HUR MYCKET SOM HELST INNAN HAN UPPTÄCKTE DET

 


Online just nu.

184 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 213. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme