Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Suzuki LTZ400  (lĂ€st 10046 gĂ„nger)

Utloggad YoJimbo

Suzuki LTZ400
« skrivet: 17 juni 2006 kl. 16:31:37 »
Hej
Jag skulle vilja veta lite Spec Om LTZ400 för en kompis Àr intreserad av en sÄdan.
Hur gÄr den kör sjÀlv Dinli 450, gÄr den bÀttre eller sÀmre Àn Dinlin?
nÄgon som vet toppfart med alla strypningarna? hur Àr komforten, gÄr det bra att sitta 2 pÄ? jag har sökt lite pÄ forumet men hittar inget speciellt intressant.
mvh jimmy

Utloggad Z

Suzuki LTZ400
« Svar #1 skrivet: 17 juni 2006 kl. 19:50:57 »
Lite data kan jag bidra med men inte ngt om det andra :)

Teknisk Data

Motor, typ / antal cylindrar VĂ€tskekyld, encylindrig, DOHC, 4-takt
Cylindervolym cm³ 398 cm³
Borrning x slag 90.0 x 62.6 mm
KompressionsförhÄllande 11.3:1
Ventilsystem DOHC, 4 ventiler
BrÀnslesystem/Carburettor Mikuniförgasare BSR36
TÀndsystem DC-CDI-tÀndning
Startsystem Elektrisk
Kraftöverföring 5-vÀxlad med back
Drivning Kedja
FjÀdring fram Dubbla a-armar med dubbla stötdÀmpare
FjÀdring bak LÀnkage med enkel stötdÀmpare
FjÀdringsvÀg fram 215 mm
FjÀdringsvÀg bak 225 mm
DÀck fram AT22 x 7R10 (slanglös)
DÀck bak AT20 x 10R9 (slanglös)
Bromsar, fram Dubbla bromsskivor med enkelkolvar
Bromsar, bak Enkel bromsskiva med enkelkolv
Emballagestorlek (L x B x H) 1,830 x 1,165 x 1,160 mm
MarkfrigÄng 265 / 100 mm (mitt pÄ chassit / bakaxel)
BrÀnsletank 10 liter
Torrvikt 169 kg
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad YoJimbo

Suzuki LTZ400
« Svar #2 skrivet: 17 juni 2006 kl. 20:43:00 »
Jo tack..;)
sÄ mycke hittar vi..:)
skulle vilja veta mer om maskinen och komforten.. tex lÀttkörd,svÄrkörd,obekvÀm,bekvÀm,rolig,trÄkig och sÄ vidare..;)

MvH Jimmy

Utloggad Z

Re: Suzuki LTZ400
« Svar #3 skrivet: 17 juni 2006 kl. 21:10:09 »
Citat frÄn: "YoJimbo"
Hej
Jag skulle vilja veta lite Spec Om LTZ400 för en kompis Àr intreserad av en sÄdan.
mvh jimmy


Citerar ditt inlÀgg hehe spec ville du ju ha Ä d fick du :P

Men som sagt jag har inte kört ngn sjÀlv Ànnu, jag Àr ossÄ ute efter en ltz400 det jag har lÀst Ä hört om den fÄr den ju bara lovord bÄde hÀr pÄ svenska forum och forum utomlands!
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad YoJimbo

Suzuki LTZ400
« Svar #4 skrivet: 17 juni 2006 kl. 21:50:02 »
Jo det Ă€r sant... :D  
Men frÄgan Àr ju Àr den sÀmre Àn dinli 450 eller typ samma sak?
Han har ju kört min Dinli DMX 450 och vill ju inte ha en maskin som e sÀmre klipp i iaf..;)

MvH Jimmy

Utloggad zacka

Suzuki LTZ400
« Svar #5 skrivet: 17 juni 2006 kl. 22:00:31 »
jag har en LTZ o fick provköra en dinli idag, det jag kan sÀga att LTZ kÀndes rappare pÄ lÄga varv
dinlin vÀger ju rint 220 kg jÀmfört med LTZ med sina 170 kg
sukkan har mindre hÀstar, men Àr lÀttare o dÄ kvickare
kvaliten Àr bÀttre pÄ suskan, finns uppsjö av trim o styling bÄde hÀr o i usa

dinlin®s motor Ă€r bra, men de har haft andra problem som du kan lĂ€sa om under dinli forumet

men om du vill ha mer dra sÄ fÄr du kolla pÄ t ex Polaris predator 500 eller varför inte en Kawasaki KFX 700, raptor 700
men dÄ Àr det andra pengar :)

skulle jag vÀlja mellan dinlin o LTZ sÄ tar jag lÀtt det sist nÀmnda :)
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad YoJimbo

Suzuki LTZ400
« Svar #6 skrivet: 17 juni 2006 kl. 22:08:04 »
Ah okey..;)..
Tack.. precis vad han (vi) ville höra..;)
Men vad gör en LTZ gatreggad me strypningarna och de?..(Kmh)

MvH Jimmy

Utloggad daffan

Suzuki LTZ400
« Svar #7 skrivet: 17 juni 2006 kl. 23:55:09 »
Med  strypningar gĂ„r inte de flesta maskiner nĂ„tt speciellt....lite bereonde pĂ„ vikt, 20hk Ă€r ju inte mycket Ă„ komma med...
Har en Dinli450
           *Im a Quadoholic, the only true religion*

Utloggad YoJimbo

Suzuki LTZ400
« Svar #8 skrivet: 18 juni 2006 kl. 00:05:14 »
Ne det Àr sant men Dinli gör ju typ ca 115kmh.. Ä de tycker jag Àr rÀtt bra tillsvidare om man sÀger..
MvH Jimmy

Utloggad zacka

Suzuki LTZ400
« Svar #9 skrivet: 18 juni 2006 kl. 00:32:55 »
min Àr original, (bortagna strypningar) samt bytt drev bak o den gör 125 km/h
med lite trimm sÄ klarar den nog runt 130 kanske
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad corba

Suzuki LTZ400
« Svar #10 skrivet: 18 juni 2006 kl. 00:53:57 »
Citat frÄn: "YoJimbo"
Ne det Àr sant men Dinli gör ju typ ca 115kmh.. Ä de tycker jag Àr rÀtt bra tillsvidare om man sÀger..
MvH Jimmy


Förvisso men dÄ Àr den inte heller strypt.

Min z400 gör rÀtt precis 125 helt orginal och tillrÀckligt med klipp för min smak (Àn sÄ lÀnge)

Körde en Dinli nyligen och visst, den var lite starkare i motorn men över 100 sÄ vibrera den attans mycket jmfr med Z. Men det jag inte gillade med Dinlin var faktiskt sadeln. smaken Àr som baken, jag satt hel kasst pÄ den.

Jag tror Àven att det Àr fler som har bytt frÄn Dinli till z400 Àn tvÀrtom pÄ det hÀr forumet. Kankse inte betyder nÄt men ÀndÄ....
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad PrOcEsSoR

Suzuki LTZ400
« Svar #11 skrivet: 18 juni 2006 kl. 22:35:43 »
Jag har en z400 som jag haft sen 03 och den Àr jag vÀldigt nöjd med!
Den Àr rolig/lÀtt körd Ä rap.

Vad det gÀller komforten tycker jag personligen att den Àr skön att Äka
pÄ. Fast nu nÀr man har haft den ett tag sÄ tycker man ju att den Àr lite
slö. Men det Àr ju inget man inte kan fixa. Det finns tex för ca 5200kr trim
dÀmp (hel rör frÄn motorn) som man kan trycka pÄ Ä nÄgra munstycken.
SÄ fÄr man Runt 50hk. Det Àr samma motor som supermotarden har
(kommer ej hÄg namn pÄ den) men den har det som standard.

Det finns mycke godis till Z400 - LTZ400 tex avamc sÀljer nÀstan allt
(dom tar hem det man vill ha) Dessutom finns ju oxÄ white brothers.

Sen vill man ha lite lul lul kan man fixa dekaler pÄ den oxÄ som Àr som
motivlack för ca 2000kr. http://www.invisionpowersports.com/

Men vad det gÀller en ROLIG hoj tycker jag personligen att detta Àr ett
bra val!

PrOcEsSoR
->> PrOcEsSoR-Z400 <<--

#ACEWELL-38** Speedometer
#Q-MAX Nerfbars
#Q-MAX Cover Boots

 


Online just nu.

173 gÀster, 5 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
MSP, mdk, CFM, Aifur, Polaris570sp,
Flest online idag: 204. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme