det är snöskooter dämpare dom där Nitro, helt fel sort för quad, det är dinli själva som beställt fel från en rätt seriös tillverkare, tyvärrjag kan lova, det blir aldrig bra hur du än ställer dom
glöm fjädrar, och glöm att jag snackar skitDet är fel typ av dämpare som jag sa innan. skooter-dämparen arbetar till 52mmDet ska på Quad arbeta 85-115mm .Även om du har 2 passageraremer vikt gör den fortfarande inte tillräckligt mjukNi som kör Dinli med Nitro kommer alla ha förstörda ryggar troligen & gå som gamla gubbar i framtiden.Testat och vet därför att skillnaden är som dag och nattom man jämför dämparna på en Yamaha eller Suzuki texHur man än ställer Nitro så är dom skit och feltyp.Den som säger annat måste vara skitsnackarn
Känner att jag måste skriva lite här nu då det är många som skriver lite hit och dit och gärna skriver fast man inte vet.Fjädern runt dämparen är förspänningen och den ger en viss hårdhet till dämparen.Lastar du mycket så går ju fjädern ihop, spänner du då fjädern så går ju fjädringen upp för att kompensera vikten.Lastar du då av så blir ju förspäningen hårdare igen och den känns hårdare igen.Sedan finns en skruv att ställa hastigheten på dämpfunktionen ju snabbare desto mindre dämpning och tvärtom.Ställer du den långsam så upplevs den också väldigt hård.Sedan finns en returfunktion på den nedre skruven som ställer hastigheten på returdämpningen(sprättigheten)Som gör att man få mer kontroll om den står rätt i guppiga förhållanden. (Ju hårdare fjäder desto mer sprätt får man ju tillbaka)Detta gäller nitrodämpare och andra liknande dämpare på marknadenSedan har vi oljedämparen på en dinli där det bara finns förspänningsmöjligheter inget annat.PS : jag vet att ironman kan detta
det är du som inte fattar att dämparen är fel sort, det har resväg på 52mm bara, det är inte en quad dämpare. Fjädern är säkert lika dålig denmen i alla fall så ska man ha dämpare med minst 85mm resväg bak helst omkring 95-110nu bryr jag mig inte om lägga ner mer tid/snack på dessa världelösa Dinli dämpare. stort lycka till med komforten ni har