Hela den mörka säsongen knappades det massor om belysning här på forumet. Söker man på EXTRALJUS så kommer massvis med trådar upp.Varför inte ta och kolla lite där och sen fråga?Där finns massor av tips och idéer, bilder och recensioner.Testa gärna:http://www.atvforum.se/Forum/index.php?action=search
jag föredrar LED men det e ju kanske inte så konstigt hehehehehe
Jag har börjat fundera på extra ljus jag med på allvar, körde sent igår i skogen och det var halv läskigt med bara två xenon när det vart kolsvart.Vad är det för hjälmlampa du har Hydro? Länka gärnaIfall man vill slå till på en led, räcker det med 25w? 5x5 i en?Vill köpa en enda lampa, jag vill placera det på ett litet ledigt utrymme isådanfall, och jag vill ha stark ljus, minst 150meter klar syn i totalmörker, för nu ser jag bara kanske 20-30meter med mina xenon i original lampor, tips på nått ? Grönis har du nått som funkar med atv batteri som får en att känna sig trygg i skogen sena kvällar ?
Inte kritik, bara tips!Liksom mycket lättare att få mer specifika svar om man ställer specifika frågor...Ställs allmänna frågor så blir svaren allmänna.Precis som nu:Skall du ha max ljus så är xenon oslagbart, skall du ha billigast möjliga är det Biltema och Jula mfl, och då halogen.Skall du ha maxiamalt ljusutbyte per watt, ja då är det LED.LED är dessutom stötsäkert, vattensäkert och driftsäkert.Men dyrare än halogen.Jag kör med hjälmlyse, då får jag superljus överallt där jag tittar, även upp i träd och ner i hål osv alltså dit maskinmonterat ljus inte når.Men visst, man får ju då en sladd att trassla med.På hjulingen är inget i belysningen ändrat alls, men om jag skulle så hade jag xenonkonverterat originalljuset, därefter antingen köpt små fina xenon-lampor från Warn eller kanske något LED från tex Lightgross här på denna sida.En möjlighet är ju också att köpa små extraljus till bilen på tex Jula och sen smälla i xenon där.Alltså när man skall ha långt ljus, när man åker fort.I skogen som arbetsbelysning kommer jag envisas med mitt hjälmlyse i alla evighet då jag gillar det skarpt....man lyser ju som sagt alltid där man tittar, och eftersom jag är nyfiken och ibland vill se upp i trädtoppar, tvärsöver åkrar intill mig osv så passar det bäst.Backlampor och massa annat blir dessutom överflödigt då.Maskinens belysning har jag oftast helt släckt i skogen. Edit: stavfel i massor