Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Dax för vårservice.  (läst 19766 gånger)

Utloggad ThaSaint

Dax för vårservice.
« skrivet: 27 mars 2011 kl. 00:08:24 »
om än det är Mycket snö kvar här uppe. :)

Finns ju itne så många bilder på 'nakna' wildcat's här så.. här är min vildkisse. dock suddiga mobilbilder.













Min motorvärmarmontering.





Ska dra om kabeln nu, ströp fast den bara i vinter när jag klämde dit den.









Och där står den nu. Bytt stift bara ännu, sen gick jag in och såg en film :P Väntar på nya styrleder, höger yttre ska bytas.
Ska passa på att plocka lös knasaren och byta till 160'is munstycke åxå, 147,5 är väl original om jag inte minns fel.

Får hoppas det är varmt imorrn med så jag slipper elda i kaminen. :P

//Erik
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad norrland84

SV: Dax för vårservice.
« Svar #1 skrivet: 27 mars 2011 kl. 00:35:25 »
Får man ju säga en ordentlig vår service hehe men de är rätt tar man hand om grejjorna så håller dom :))

Utloggad FaC

SV: Dax för vårservice.
« Svar #2 skrivet: 27 mars 2011 kl. 00:36:17 »
Fina bilder (med tanke på att det var taget med mobil)  ;)
Roligt och se hur det ser ut under all plast.

Jag blev nyfiken på vad det är för motorvärmare du har använt ?
Vars det är köpt och ev. artikelnummer.
Även om säsongen håller på vara slut så lär det ju underlätta nästa vinters körning.

Måste nog snart köpa ett hus så man får ett eget garage att meka i :)
Dinli 450 -06
 extrautrustad med tex
 A-armsskydd, elvinsch, extraljus (xenon)
 nitrodämpare, mm.

Badboy 200cc -08 (Elite ed.) - Såld

Utloggad Delarium

SV: Dax för vårservice.
« Svar #3 skrivet: 27 mars 2011 kl. 00:39:38 »
Lite ot kanske, men står den på bakdäcken (pallbockarna?)
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad ThaSaint

SV: Dax för vårservice.
« Svar #4 skrivet: 27 mars 2011 kl. 10:27:00 »
Fina bilder (med tanke på att det var taget med mobil)  ;)
Roligt och se hur det ser ut under all plast.

Jag blev nyfiken på vad det är för motorvärmare du har använt ?
Vars det är köpt och ev. artikelnummer.
Även om säsongen håller på vara slut så lär det ju underlätta nästa vinters körning.

Måste nog snart köpa ett hus så man får ett eget garage att meka i :)


Det är en DEFA 411423. anslutningarna på den är tyvärr något för grova för slangen som sitter där. Tror dom är 26mm
Originalslangen är runt 22mm. Jag plockade av originalslangen, satte ny rak universalslang i samma dimension.
(Så jag kan återställa till original om det behövs) Kapade längderna på nya stumparna så det inte blir veck på dom,
satte slangvärmaren i smärgeln och slipade av anslutningarna så dom är så smal som möjligt, utan att godset blir för tunnt.
Så kladdade jag på något permatexliknande (loctite 4923, en god vän till slanganslutningar) så slangen med lite vilja lätt gled på värmaren.


Lite ot kanske, men står den på bakdäcken (pallbockarna?)

haha ja :D ser inte så stadigt ut, men eftersom framvagnen med undre bärarmarna står på en stadig pall är det ingen fara.
Jag har opererat diskbråck nyligt, så jag kan inte lyfta själv, hissade wildpussyn me domkraften bara först bak och sen fram.
Ska sätta nått stadigare under svingen sedan.

//Erik
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad Delarium

SV: Dax för vårservice.
« Svar #5 skrivet: 27 mars 2011 kl. 11:51:54 »
Hehe, OK. Tänkte mest för din säkerhet att du inte lyckas sparka av misstag på pallbockarna och de glider bort från hjulet... med kontentan att du får hojen över dig. Krya på ryggen, hur lång rehab är det?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad ThaSaint

SV: Dax för vårservice.
« Svar #6 skrivet: 27 mars 2011 kl. 12:31:40 »
Varit hemma 4veckor nu, 2 kvar.
knegar ju som bilmek, annars kanske jag redan hade fått återgå, men Nu är det för tidigt med mitt yrke..
även när jag kommer tillbaka får jag inte lyfta speciellt mycket, generellt inte mer än 15 kilo första 3 månaderna efter operation läste jag på några papper jag fått, men jag får se hur det går med min rehab, om det går bättre eller sämre..
Har ju ökat till 2kilos hantlar nu på sjukgymnastiken,  fick utskällning när jag ökade till 3 på eget bevåg :S

//Erik
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad ThaSaint

SV: Dax för vårservice.
« Svar #7 skrivet: 27 mars 2011 kl. 18:39:43 »
Stroppen som håller batteriet har ätit sig in i batteriet, inte bra. måste jag klura ut nån lösning till


Luftfilter.. tvättbart?


plockat bort pallbockarna och hissat upp kvadden på stället till skivstången istället. :)




Skulle haft ett till bara att lägga upp bakaxeln på  :D

en stackars knasare som ska få nytt munstycke snart.


Åsså alla dessa metallbyglar som håller i slangar, wire'ar och kablar.. usch!!
Snitta upp en 4mm bränsleslang som jag la runt, skulle sen trä krympslang på men hade ingen i lagom storlek
så det blev isoleringstejp istället.. Bättre det än att kablar slangar å sånt nöter direkt på stålpinnen.




Snett uppifrån/bakifrån


Undertill


Ska höra med en polare om han kan fixa en stump duralu och göra hasplåt av.
Kan han, så ska jag lätta upp lite mått här.
tänkte isåfall skruva den underifrån och sen "knacka" den runt ramrören så de blir fin passform..

tjilevipp, nu vila ryggen

//Erik
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad barossa killen

SV: Dax för vårservice.
« Svar #8 skrivet: 27 mars 2011 kl. 19:25:48 »
Kan rekommendera att sätta fast has plåten med u-klämmor sen, inte bra att skruva fast direkt i ramen  ()p

Utloggad ThaSaint

SV: Dax för vårservice.
« Svar #9 skrivet: 27 mars 2011 kl. 22:13:15 »
Kan rekommendera att sätta fast has plåten med u-klämmor sen, inte bra att skruva fast direkt i ramen  ()p

Ska se hur jag löser det, måste ju bli nått så den är slät undertill iallafall. Kanske blindmuttrar kan funka..
U-klämmor, du menar typ sådana avgasklammer?

//Erik
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad Andreas.

SV: Dax för vårservice.
« Svar #10 skrivet: 27 mars 2011 kl. 22:14:40 »
Svetsa fast den och gör hål för oljepluggen  :lol:

Utloggad ThaSaint

SV: Dax för vårservice.
« Svar #11 skrivet: 27 mars 2011 kl. 22:20:26 »
hehe ingen dum id+e men den ska nog va i alu ;)
Fast plast vore nog bäst. Nåja.. Får se om jag hittar nån fin aluplåt först!
Kanske gör till sving och A-armar med.

//Erik
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

 


Online just nu.

49 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 96. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme