.Hur man än gör så finns det risker med det, dock känns det lite bättre o ha 1 års garanti...Blir dock inte Cf moto eller Goes för min del, blir nog nya Hisun 500cc med insprutning eller Access br 400...Lutar lite mer åt Hisunhållet, provkörde en i helgen, mycket trevligt upplevelse...Har dock för avsikt att prova access innan jag bestämmer mig...Har även provat Linhai 600, Cfmoto och Goes tilltalar mig inte utseendemässigt (naturligtvis är utseende en smaksak), nya Hisun ser lite "seriösare" ut (om man gillar arbetsfordon looken) och har Alufälgar, större batteri och lite bättredäck orginal...Hade Polaris 500 funnits vägreggad så hade det blivit den...
Har du provkört några märkesmaskiner? Tex Polaris 500 eller can-am outlander 400.Tänkte på hur dom känns jämfört med dom andra nya du kört?Ibland dyker det ju upp begagnade polarisar som är vägreggade, men dom ligger sällan ute så länge innan dom blir sålda.Det jag tycker talar emot tex hisun är bla andrahandsvärdet, verkar svårsålt till vettiga priser. Många är ju rätt misstänksamma mot dom lite mer udda märkena, cf och goes har ju ändå blivit lite mer accepterade. Men hittar du en maskin som passar dig och du inte tror du kanske senare vill byta till större för effektens skull så är ju inte andrahandsvärdet så stor sak att bry sig om. Lycka till!
.Mitt Atv behov är att ploga lite snö och skojköra lite det är därför jag tror mig kunna klara mig med en svagare/billigaremaskin, hade jag däremot vart skogsägare och hade haft behov av att dra tungt så hade jag absolut inte valt en kines.Har klarat mitt plogbehov med en 12 hästars Briggs and stratton åkgräsklippare med plog denna vinter, det som vart jobbigtär att putta den upp för backarna när piggkedjorna slirat, det var en av dessa mornar jag kläckte ide´n med att nåttfyrhjulsdrivet hade vart fint :-)
Skojåka är väl de som kräver mest hästkrafter Du verkar ju inte ha några hk krav alls, så en 4hjulsdriven gräsklippare borde ju vara klockrent
Tyckte iallafall att 23 hästar kändes tillräckligt för mig..Toyota är ju kända för att i sina personbilar ha väldigt lite effekt per kubik gämfört mot andra, men motorerna håller längre...Detta kan dock bero på att dom som köper en Toyota inte har behov av massa kraft, dvs dom kör lugnare och motorernahåller pga detta....