Citat från: FaC skrivet 7 mars 2011 kl. 23:49:10Kom och tänka på ett sätt som du kan kolla om det är lite ovalt.Hissa bara upp quaden en liten bit ovanför marken, sedan ser du ju om avståndet mellan däck och marken ändras när du snurrar på hjulet.Kan ju vara enkelt och kolla om det är mycket ovalt..Annars kan det ju vara obalanserat ocksåMen då borde det ju kännas även i lägre fart tycker man :S och den borde hoppa mer upp & ner än att det vobblar i sidled typ.. Men jag ska ta o kolla upp det imorrn ändå =) Tack för tipset!
Kom och tänka på ett sätt som du kan kolla om det är lite ovalt.Hissa bara upp quaden en liten bit ovanför marken, sedan ser du ju om avståndet mellan däck och marken ändras när du snurrar på hjulet.Kan ju vara enkelt och kolla om det är mycket ovalt..Annars kan det ju vara obalanserat också
Halo.. sorry att säga detta men mina artrax var värdelösa (vobblade och "självstyrde" som aset)... sålde dem billigt.. maxxis atv-däck eller scooterdäck är guld
Visst genom ett mirakel skulle Artraxen väl kunna bli ok.. hade jag ställt om hjulvinklarna så hade de säkert självstyrt mindre.. men för att rädda din sommar och få en riktigt skön både komfort och väghållning så kan ja tipsa om scooterdäck.. blev biltema för mig men skulle egentligen köpt dunlop på en nätfirma.. ett tyskt företag som har svensk sida .. dackonline eller eurodäck eller liknande.. det fina är ju att de är så billiga också.. runt 300kr st.. köp så breda scooterdäck som möjligt.. 130 i bredd.. för du har 10"s fälgar va?
Citat från: joeychandlerson skrivet 11 mars 2011 kl. 07:23:32Visst genom ett mirakel skulle Artraxen väl kunna bli ok.. hade jag ställt om hjulvinklarna så hade de säkert självstyrt mindre.. men för att rädda din sommar och få en riktigt skön både komfort och väghållning så kan ja tipsa om scooterdäck.. blev biltema för mig men skulle egentligen köpt dunlop på en nätfirma.. ett tyskt företag som har svensk sida .. dackonline eller eurodäck eller liknande.. det fina är ju att de är så billiga också.. runt 300kr st.. köp så breda scooterdäck som möjligt.. 130 i bredd.. för du har 10"s fälgar va? Men är biltemas scooterdäck ok då? Deras atv däck verkar ju iaf inte så bra :S Ja jag har 10 tummare