Det gick bra att skölja rent frimären med bromsrengörning, nu rör den sig som den ska [/quotMin polaris 800:a har gått ca 250 timmar, den första remmen bytte jag vid 105 timmar för då började den hugga på låga varv, och mycket riktigt vart remmen skadad...det fattades en tårtbit på remmen...alltså gummit vart borta delvis på remmen...nästa rem small av nästan på lika timmar som den förre... så min uppfattning är att remmen håller ungefär i 100 timmar..
Hur kör ni in era nya Variatorremmar om ni öht. gör det?Jag hade nog lite övertro på hållbarheten och körde alldeles för mycket på högen vid tung körning Skall väl tilläggas att jag inte körde in remmen öht. så original remmen höll bara ~10 timmar. Får väl mjukköra med remmen i början antar jag + köra så mycket som möjligt på lågen vid tung körning, men det suger ju i all denna snö Har iofs. inte tittat innanför kåpan ännu, men det låter som förra haveriet och då hade remmen delat på sig ett par decimeter och den korta halvan låg i småbitar överallt.Kan ju vara kula att höra hur länge era remmar håller?Den förra remmen jag bytte var INTE bred nog fast den var en ny Polaris rem, köptes på www.babbittsonline.com och det tog ett halvår innan de erkände att de stämde och att deras övriga remmar också var utanför toleranserna. Men då hade jag ju redan kört 6månader på remmen iom. att jag fått midja på den tidigare remmen. Så det vart ingen kompensation/ny rem därifrån. Så därifrån handlar jag INTE igen Men den remmen höll iaf. bra mycket längre än denna rem som dog vid 10 timmar Ingen av remmarna har jag "kört in".
Citat från: StefanN skrivet 1 mars 2011 kl. 11:33:39Hur kör ni in era nya Variatorremmar om ni öht. gör det?Jag hade nog lite övertro på hållbarheten och körde alldeles för mycket på högen vid tung körning Skall väl tilläggas att jag inte körde in remmen öht. så original remmen höll bara ~10 timmar. Får väl mjukköra med remmen i början antar jag + köra så mycket som möjligt på lågen vid tung körning, men det suger ju i all denna snö Har iofs. inte tittat innanför kåpan ännu, men det låter som förra haveriet och då hade remmen delat på sig ett par decimeter och den korta halvan låg i småbitar överallt.Kan ju vara kula att höra hur länge era remmar håller?Den förra remmen jag bytte var INTE bred nog fast den var en ny Polaris rem, köptes på www.babbittsonline.com och det tog ett halvår innan de erkände att de stämde och att deras övriga remmar också var utanför toleranserna. Men då hade jag ju redan kört 6månader på remmen iom. att jag fått midja på den tidigare remmen. Så det vart ingen kompensation/ny rem därifrån. Så därifrån handlar jag INTE igen Men den remmen höll iaf. bra mycket längre än denna rem som dog vid 10 timmar Ingen av remmarna har jag "kört in".Svar på frågan är ... ingen inkörning...full gas från början...
Kopierat från Ownersmanual Polaris"Engine and Drivetrain Break-in1. Fill the fuel tank with gasoline. See page 33. Always exercise extreme caution whenever handling gasoline.2. Check the engine oil level on the dipstick. See page 73. Add oil if necessary to maintain the level between the safe and add marks.3. Drive slowly at first. Select an open area that allows room to famil- iarize yourself with vehicle operation and handling.4. Vary the throttle positions. Do not operate at sustained idle.5. Perform regular checks on fluid levels, controls and areas outlined on the daily pre-ride inspection checklist. See page 50.6. Pull only light loads.7. Change both the oil and the filter at 20 hours, one month or 500 miles (800 km), whichever comes first.PVT Break-in (Clutches/Belt)A proper break-in of the clutches and drive belt will ensure a longer life and better performance. Break in the clutches and belt by operating at slower speeds during the break-in period as recommended. Pull only light loads. Avoid aggressive acceleration and high speed operation during the break-in period."