Det går o köra som motorredskap klass 2, har så på min usa import och den är HEL- försäkrad, ca 1000kr.Tänk på att frakten är ganska dyr och så blir det väll tull o moms?
Jag köpte min av en handlare och han fixade med försäkring genom chassienr du får ingen nrplåt eller reg papper var för 2 år sen
För att svara på din ursprungs fråga, så nej det går inte att terräng regga, tillverkarna vill inte släppa dom papprena som behövs (var så förut iallafall) Men ska man åka väg så måste du ha en vägreggad, terräng reggad får vistas på enskild väg om markägaren tillåter och korsa andra vägar. Motorredskap klass 2 får framföras på väg med lgf skylt och strypt till 30kmh = skruven som sitter vi gasen, motorredskap klass 2 behöver ej vara reggat.Men det lönar sig knappt att importera själv, om du inte köper en helt ny.
Nej altså man försäkrar den som motorredskap klass 2 ( typ åkgräsklippare) och försäkrar den på chassie nr och vad det är för typ av maskin tex grizzly 700 -07 då kan man hel försäkra den altså trafik + allt annat som helförsäkring står förJag har eventuellt planer på o sälja min om det skulle va intresant
westw är det inte ganska mycket förspilld tid att fundera på usa import och reggning hit o dit?Du kommer nog förmodligen i praktiken att använda maskinen olagligt i.a.f?Köra fort på allmän väg, köra i terrängen, osv.Eller är det viktigt att bara vara lagbrytare på det ena och inte det andra?Om Du importerar en usa maskin, kör i skogen,, ha kul med den och skit i att fundera så mycket.Vill du vara laglig köp en vägreggad maskin hos en svensk Åf och kör aldrig i terrängen.