ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 4 [5] 6 7  Alla   Gå ned

Författare Ämne: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)  (läst 26266 gånger)

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #48 skrivet: 22 februari 2011 kl. 08:27:48 »
OT...
Polariskillen tror sig ha näst största Warnvinschen!
 :lol:
"Vinsch RT30 klarar 1326kg, (näst största warn vinschen)"

Vet inte hur det är nu, men innan hade de i alla fall vinschar som klarade uppemot åtta ton på enkel lina, dvs typ 16-17000 lbs.
Så hans lilla 3000 lbs är inte näst störst på långa vägar.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Lillhajen

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2013
  • Total likes: 2
  • Polaris XP 850 Touring Örebro
    • Visa profil
Lillhajen
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #49 skrivet: 22 februari 2011 kl. 09:28:18 »
Citat från: Hydro skrivet 22 februari 2011 kl. 08:27:48
OT...
Polariskillen tror sig ha näst största Warnvinschen!
 :lol:
"Vinsch RT30 klarar 1326kg, (näst största warn vinschen)"

Vet inte hur det är nu, men innan hade de i alla fall vinschar som klarade uppemot åtta ton på enkel lina, dvs typ 16-17000 lbs.
Så hans lilla 3000 lbs är inte näst störst på långa vägar.


Men han liksom jag vet ju att ATV går under kategorin Powersports på Warn. Då stämmer det ju alldeles utmärkt. Man skall ju inte blanda morötter och päron  ;)
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris XP 850 Touring 2011
Polaris 800x2 LE 08 Såld
Suzuki quadrunner 250 LTF 4WD 89 Såld
Can Am 800 06 Såld
Linhai Allroad 260 04  Såld


Utloggad Thyrén

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1377
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Vasaloppet nästa
    • Visa profil
Thyrén
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #50 skrivet: 22 februari 2011 kl. 19:33:54 »
Citat från: masse x2 skrivet 22 februari 2011 kl. 08:16:25
Citat från: westw skrivet 22 februari 2011 kl. 07:48:03
Citera
Kan ju inte undvika att nämna polaris 800 efi. Om du vill kunna krypa runt i skogen. Kolla hur snabb den diffen är det finns klipp på nätet


ca 10-15 över budget tyvärr
http://www.blocket.se/gavleborg/Polaris_Sportsman_800__KANONSKICK__31640154.htm?ca=18&w=3
kolla in den det är ju bara till att ge ett bud...
Köp den där! ()p Grymt bra pris!
Anmäl till moderator   Loggat
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad westw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
westw
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #51 skrivet: 22 februari 2011 kl. 21:24:24 »
Citat från: Hakerik skrivet 20 februari 2011 kl. 23:31:11
Jag bytte till en Kawasaki Brute Force 750efi, den är underbart lättmanövrerad i skogen
i gämförelse med den milt sakt "nervösa" Outlandern.
Jag vickade 4ggr med Outlandern i skogen, blev avkastad helt enkelt för jag hann inte med.
Kawan är stabilare, har bättre krypkörning, har ändå en V-twin som är kraftfull
men inte så stark i högre hastigheter som Outlander 800.
Outlandern är hur kul som helst i 2wd på grusvägen.
Känner mig mycket tryggare och bekvämare på Kawasakin i skogen.
Enstånka då ? nej och åter nej,, finns ingen ATV enstånka med rolig motor. ^-^


Hur är Kawans framdiff?
Att behöva hålla inne ett handtag samtidigt som man håller på att bryta i styret när man sitter fast i ett lerhål känns krångligt.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad masse x2

  • masse x2
  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 46
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
masse x2
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #52 skrivet: 22 februari 2011 kl. 21:48:17 »
Citat från: westw skrivet 22 februari 2011 kl. 21:24:24
Citat från: Hakerik skrivet 20 februari 2011 kl. 23:31:11
Jag bytte till en Kawasaki Brute Force 750efi, den är underbart lättmanövrerad i skogen
i gämförelse med den milt sakt "nervösa" Outlandern.
Jag vickade 4ggr med Outlandern i skogen, blev avkastad helt enkelt för jag hann inte med.
Kawan är stabilare, har bättre krypkörning, har ändå en V-twin som är kraftfull
men inte så stark i högre hastigheter som Outlander 800.
Outlandern är hur kul som helst i 2wd på grusvägen.
Känner mig mycket tryggare och bekvämare på Kawasakin i skogen.
Enstånka då ? nej och åter nej,, finns ingen ATV enstånka med rolig motor. ^-^


Hur är Kawans framdiff?
Att behöva hålla inne ett handtag samtidigt som man håller på att bryta i styret när man sitter fast i ett lerhål känns krångligt.
Som jag sa innan kolla den på blocket. Jag håller med Thyrèn om priset
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hakerik

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 344
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hakerik
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #53 skrivet: 22 februari 2011 kl. 22:42:52 »
Om kawans framdiff.  Westw din fundering är berättigad
Det kan tyckas krångligt att hålla in ett handtag men i praktiken är det inte så besvärligt som det låter.
Kawan har 2st diff funktioner i fram. Normalt (alltid) finns det en lamelldiff som är förspänd till 12%
(har jag läst) det betyder att det alltid är lite diff. Det hjälper till i de flesta normala situationer och
är lite bättre än en mekanisk diff som när den inte är aktiv inte diffar nått alls.
När man drar i handtaget påverkar en vajer ett lamellpaket som låser diffen till 100%.
Vid 100% diffspärr är det besvärlligt att styra alla maskiner.
På min Kawa har jag märkt att det är ganska noga att vajern är rätt justerad för bra funktion.
Vajer och lameller har ingen elektrisk motor som kan krångla, inte heller någon mekanisk
manick i diffhuset som man behöver vara rädd att aktivera under körning
Diffhantaget kan du dra i när du vill utan risk.
Det har förekommit att kawa diffar har rasat. Exakt varför vet jag inte.
Du frågade tidgare om Suzuki hummmandet,, jag tror att det fanns en Suzuki med V-twin
men numera  är väl King Quad 700 en enstånka.
Polaris 800,,, tja,, varför inte? men de låter som en båtmotor med sin parallell tvin  ::)
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Scrambler 1000
Polaris Scrambler 850 LE
Honda Transalp 600 modifierad.
Honda CX500 Military style. se youtube.
Suzuki Burgman 400.

Tidigare:
Kawa 750 eps -12.
Kawa 750 efi   -10
Can Am 800XT -07
CF Moto 500 
Diverse MC.

Utloggad westw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
westw
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #54 skrivet: 23 februari 2011 kl. 06:23:17 »
Citat från: Hakerik skrivet 22 februari 2011 kl. 22:42:52
Om kawans framdiff.  Westw din fundering är berättigad
Det kan tyckas krångligt att hålla in ett handtag men i praktiken är det inte så besvärligt som det låter.
Kawan har 2st diff funktioner i fram. Normalt (alltid) finns det en lamelldiff som är förspänd till 12%
(har jag läst) det betyder att det alltid är lite diff. Det hjälper till i de flesta normala situationer och
är lite bättre än en mekanisk diff som när den inte är aktiv inte diffar nått alls.
När man drar i handtaget påverkar en vajer ett lamellpaket som låser diffen till 100%.
Vid 100% diffspärr är det besvärlligt att styra alla maskiner.
På min Kawa har jag märkt att det är ganska noga att vajern är rätt justerad för bra funktion.
Vajer och lameller har ingen elektrisk motor som kan krångla, inte heller någon mekanisk
manick i diffhuset som man behöver vara rädd att aktivera under körning
Diffhantaget kan du dra i när du vill utan risk.
Det har förekommit att kawa diffar har rasat. Exakt varför vet jag inte.
Du frågade tidgare om Suzuki hummmandet,, jag tror att det fanns en Suzuki med V-twin
men numera  är väl King Quad 700 en enstånka.
Polaris 800,,, tja,, varför inte? men de låter som en båtmotor med sin parallell tvin  ::)


Strålande! Bra beskrivet.

Hur ofta använder du detta handtag om man får fråga? Klämmer du i det innan du går i något lerhål du vet kommer ge problem eller vad är användningsområdet?

Mindre elektronik kan vara en fördel tycker jag. Just till denna typ av funktion är det ett plus.
Kawazakin är intressant men då måste jag pricka in en 08a med insprutning. Att köpa en så ny maskin som en 07a med förgasare känns helt fel. Trevlig sång i motorn. KQ verkar vara en fin maskin också men då är det enstånka som gäller men den verkar ju går riktigt fint och mjukt vad jag har lyckats läsa och kolla mig fram till.

Denna snubben gillade inte alla ljud Kawazakins "motorbroms" samt transmission gör. Något du tänkt på?
http://www.northwestquad.org/Forums/tabid/75/aff/17/afv/topic/aft/47/Default.aspx

Polarisen lockar inte, har en 330 05a nära till hands och den har det varit alla möjliga elfel och konstigheter med.
« Senast ändrad: 23 februari 2011 kl. 06:37:26 av westw »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hakerik

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 344
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hakerik
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #55 skrivet: 23 februari 2011 kl. 08:33:55 »
westw, du får bestämma dig,, det var max 65lappar som gällde eller hur?
V-tvinn med insprut under 65k då är det nog bara en Can Am 06-07 som gäller.
Alternativet blir enstånkor och Polaris parallell tvin med förgasare.
Valet blir enklare om man gillar enstånkor med förgasare.
Eller har du höjd din budjet smärtgräns?  ;)
Jag var van Outlanderns gamla visco diff, med den är det bara att gasa och allt sköter sig själv.
Perfekt i lerhål och på snö, sämre på ställen där man fegar och inte vågade gasa.
Kawan diffar jag faktiskt sällan eftersom den har lite diff hela tiden som gör stor nytta.
Bättre däck än orginal har jag på och det har väl en viss betydelse.
Vid ett lerhål är det bara att hålla in spaken och gasa efter tycke och smak.
Bägge händerna på styret bör man alltid ha vid diffning så spaken är inget problem.
Jo Kawans motorbroms anordning ger ljud i från sig, dessutom klonkar det i drivlinan
vid krypkörning i terräng. Ovant i början men nu tänker jag inte mer på det.
Servo styrning står på min önske lista.
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Scrambler 1000
Polaris Scrambler 850 LE
Honda Transalp 600 modifierad.
Honda CX500 Military style. se youtube.
Suzuki Burgman 400.

Tidigare:
Kawa 750 eps -12.
Kawa 750 efi   -10
Can Am 800XT -07
CF Moto 500 
Diverse MC.

Utloggad westw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
westw
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #56 skrivet: 23 februari 2011 kl. 08:43:02 »
Citat från: Hakerik skrivet 23 februari 2011 kl. 08:33:55
westw, du får bestämma dig,, det var max 65lappar som gällde eller hur?
V-tvinn med insprut under 65k då är det nog bara en Can Am 06-07 som gäller.
Alternativet blir enstånkor och Polaris parallell tvin med förgasare.
Valet blir enklare om man gillar enstånkor med förgasare.
Eller har du höjd din budjet smärtgräns?  ;)
Jag var van Outlanderns gamla visco diff, med den är det bara att gasa och allt sköter sig själv.
Perfekt i lerhål och på snö, sämre på ställen där man fegar och inte vågade gasa.
Kawan diffar jag faktiskt sällan eftersom den har lite diff hela tiden som gör stor nytta.
Bättre däck än orginal har jag på och det har väl en viss betydelse.
Vid ett lerhål är det bara att hålla in spaken och gasa efter tycke och smak.
Bägge händerna på styret bör man alltid ha vid diffning så spaken är inget problem.
Jo Kawans motorbroms anordning ger ljud i från sig, dessutom klonkar det i drivlinan
vid krypkörning i terräng. Ovant i början men nu tänker jag inte mer på det.
Servo styrning står på min önske lista.

Budget är ju till för att spräckas  :DV
Men jag ska hålla det på en lagom nivå så det inte spårar ur och man blir föreslagen flång nya maskiner för 100papp.
Det är min första ATV och jag har inte bara detta som hobby just nu så den kommer inte användas varenda helg eller kväll så
jag har inte samvete att ha en för fin maskin ståendes.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad fiddesthlm

  • Brum BRUM!!! BRUUUUUM!
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 261
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Brum brum!
    • Visa profil
fiddesthlm
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #57 skrivet: 23 februari 2011 kl. 11:55:39 »
Citat från: westw skrivet 20 februari 2011 kl. 14:37:33
Ska skaffa en leksak med bra effekt i 65.000kr klassen.
Den ska ha bra 4x4 och bra diffar så den tar sig fram i skogen. Bra markfrigång!
Inte ute efter att ploga eller dra någon skogsvagn utan bara lek i skogen
samt sladda lite grusväg.

Ingen Kina maskin

Ute efter fyrhjulingarnas Volvo 240 gällande konstruktion  :)
Vill inte ha något udda som är klent byggt utan en av de
mest populära fyrhjulingarna och mest hållbara med gott om delar att hitta här hemma och i USA t.ex.

Hur är dessa Vägreg/Terrängreg?

Can am Outlander 800 -06
Yamaha Grizzly 660 -06
Polaris Sportsman 700EFI - 07

De som känns lite mer udda och jag vet minst om

Kawasaki KVF750 Brute Force - 06  
Suzuki king quad 700 -07



Ja du sitter inte i en lätt sits. Jag tror att det är viktigt att du sätter ett lägsta prestanda krav och utgår därifrån. När jag skulle köpa började jag titta på 40 000kr och efter bara en veckas läsandes och tittandes i butiker så var jag vips uppe i klassen 100 000kr+
Gränserna flyttas snabbt och det är inte värt att provköra maskiner som man inte har budget till. För det är ju så klart så att man får vad man betalar för. Lägger man 150 000kr så får man en nice hoj. Men å andra sidan, har du den körkunskapen idag? Har du behov av all effekt i skogen? Har du behov av ett fint märke?
Det är lite kul att se folks rekommendationer. Alla rekommenderar i stort sett det dom själv kör. De som kör Can-Am 800 glömmer berätta att det är kostsamt att ligga på topp. Reservdelar är svindyram Serviceintervallerna korta etc etc.
Jag satt själv i samma sits som dig alldeles nyligen.

Jag återupplivade som jag skrev drömmen om fyrhjuling när jag såg en hoj för 40 000kr. Men blev avrådd att köpa för liten motor. Det var en 300:a inte alls vad jag ville ha me3n jag resonerade så att om jag väl kommer ut och kör så kommer jag ju se vad det är jag saknar och om det är lika kul som jag tänker…
Jag siktade snart på en 500:a för 50 000kr ny. Och tänkte att 500klarar skogen gott och väl. Det är gata som det skiljer sig. Det är axet man vill åt. Inte toppfart egentligen… jag vill inte bli avkastad av hojen för att den lever ett eget liv eller kräver en aggressiv körstil. Jag vill inte åka med utan köra min hoj.
Jag tittade bort från begagnade hojar för jag vill ha garanti. Jag vill ha Åf kontakt som kan hjälpa mig vid strul. Jag vill ha nytt =)
För mig slutade velandet på 69 900kr. En SMC 700 J-Max . 700kubik, 4x4 smart diff som inte våldas i utan jag väljer när jag vill ha den och motorn väntar med effekttillförseln till dess att diffen är helt i eller helt ur. Min går likvärdigt med en kompis Grizzly 700 om ändå inte lite bättre. Bra med utrustning från början, bra däck, ok vinch etc.
Den är uppe i ett kick i 70 blås och den tar sig fram hur bra som helst i en snöig skog.
Valet ligger ju självklart hos dig, men jag tycker du ska utgå mer från dina egna krav som någon skrev tidigare. Välj baskrav och utgå därifrån. Det är bättre att köpa en hoj som klarar dina baskrav och med tiden så vet du mer hur du kör, vad du kräver och vad du vill. Man kan alltid byta hoj med tiden, inte sant?
Jag har provat det mesta och känner inte att jag blev klokare av det. Köpet SMC´n otestad och jag är så jävla nöjd! Den är tillverkad i Taiwan men SMC är inte kända för att släppa iväg skithojar utan de är välbeprövade innan de släpps från fabrik.
Jag tycker det är värt att köpa nytt, då vet jag att maskinen blir lagad på garanti om det händer något. Börjar en 5-6år gammal beg hoj strula så får du vara beredd med plånboken. En kompis hade en Can-Am renegade som fick lagas för 20 000kr första året för att fel saker gick sönder!
Vart bor du?
Lägg inte för mycket vikt i det jag sagt, jag är en glad amatör men jag har min splitt nya maskin att tortera i skogen och jag e skitnöjd! (läs tråden under märkesspecifikt SMC/Barossa  - Nya Jmax700) Det finns inte några direkta problem som folk upplevt ännu =)    )

PS. Jag rekommenderade det jag kör med. Lite kul som avslutning, haha. DS
« Senast ändrad: 23 februari 2011 kl. 12:22:27 av fiddesthlm »
Anmäl till moderator   Loggat
JAG STÖDJER SVENSKA ATV FÖRENINGEN - GÖR DU? BLI MEDLEM IDAG! www.satvf.se

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #58 skrivet: 23 februari 2011 kl. 12:08:47 »
Om man lägger maskinen mot ett träd och sen pressar sig förbi med plasten intrycket en decimeter eller två... funkar det på SMC:n utan att bitarna flyger/spricker?
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad westw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
westw
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #59 skrivet: 23 februari 2011 kl. 12:11:57 »
Citat från: fiddesthlm skrivet 23 februari 2011 kl. 11:55:39
Citat från: westw skrivet 20 februari 2011 kl. 14:37:33
Ska skaffa en leksak med bra effekt i 65.000kr klassen.
Den ska ha bra 4x4 och bra diffar så den tar sig fram i skogen. Bra markfrigång!
Inte ute efter att ploga eller dra någon skogsvagn utan bara lek i skogen
samt sladda lite grusväg.

Ingen Kina maskin

Ute efter fyrhjulingarnas Volvo 240 gällande konstruktion  :)
Vill inte ha något udda som är klent byggt utan en av de
mest populära fyrhjulingarna och mest hållbara med gott om delar att hitta här hemma och i USA t.ex.

Hur är dessa Vägreg/Terrängreg?

Can am Outlander 800 -06
Yamaha Grizzly 660 -06
Polaris Sportsman 700EFI - 07

De som känns lite mer udda och jag vet minst om

Kawasaki KVF750 Brute Force - 06  
Suzuki king quad 700 -07



Jag satt och funderade som du... jag köpte en SMC 700 J-Max från Ronnie på Asiengrossisten. Kan inte annat än att rekomendera denna hoj! GRYM! 69000kr kostar den och ligger i den  prisklassen du beskriver... Titta på den!

Uppskattar tips och idéer, tack.
 
Men jag köper inte en Kinamaskin på väldigt många år.
Varför det är så är en diskussion på 10 sidor i en annan tråd än denna :)
Har mina maskiner att välja på nu håller på att väga för och nackdelar bara.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 4 [5] 6 7  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
 


Online just nu.

664 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 698. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info