OT...Polariskillen tror sig ha näst största Warnvinschen! "Vinsch RT30 klarar 1326kg, (näst största warn vinschen)"Vet inte hur det är nu, men innan hade de i alla fall vinschar som klarade uppemot åtta ton på enkel lina, dvs typ 16-17000 lbs.Så hans lilla 3000 lbs är inte näst störst på långa vägar.
Citat från: westw skrivet 22 februari 2011 kl. 07:48:03CiteraKan ju inte undvika att nämna polaris 800 efi. Om du vill kunna krypa runt i skogen. Kolla hur snabb den diffen är det finns klipp på nätetca 10-15 över budget tyvärrhttp://www.blocket.se/gavleborg/Polaris_Sportsman_800__KANONSKICK__31640154.htm?ca=18&w=3kolla in den det är ju bara till att ge ett bud...
CiteraKan ju inte undvika att nämna polaris 800 efi. Om du vill kunna krypa runt i skogen. Kolla hur snabb den diffen är det finns klipp på nätetca 10-15 över budget tyvärr
Kan ju inte undvika att nämna polaris 800 efi. Om du vill kunna krypa runt i skogen. Kolla hur snabb den diffen är det finns klipp på nätet
Jag bytte till en Kawasaki Brute Force 750efi, den är underbart lättmanövrerad i skogeni gämförelse med den milt sakt "nervösa" Outlandern.Jag vickade 4ggr med Outlandern i skogen, blev avkastad helt enkelt för jag hann inte med.Kawan är stabilare, har bättre krypkörning, har ändå en V-twin som är kraftfullmen inte så stark i högre hastigheter som Outlander 800.Outlandern är hur kul som helst i 2wd på grusvägen.Känner mig mycket tryggare och bekvämare på Kawasakin i skogen.Enstånka då ? nej och åter nej,, finns ingen ATV enstånka med rolig motor.
Citat från: Hakerik skrivet 20 februari 2011 kl. 23:31:11Jag bytte till en Kawasaki Brute Force 750efi, den är underbart lättmanövrerad i skogeni gämförelse med den milt sakt "nervösa" Outlandern.Jag vickade 4ggr med Outlandern i skogen, blev avkastad helt enkelt för jag hann inte med.Kawan är stabilare, har bättre krypkörning, har ändå en V-twin som är kraftfullmen inte så stark i högre hastigheter som Outlander 800.Outlandern är hur kul som helst i 2wd på grusvägen.Känner mig mycket tryggare och bekvämare på Kawasakin i skogen.Enstånka då ? nej och åter nej,, finns ingen ATV enstånka med rolig motor. Hur är Kawans framdiff?Att behöva hålla inne ett handtag samtidigt som man håller på att bryta i styret när man sitter fast i ett lerhål känns krångligt.
Om kawans framdiff. Westw din fundering är berättigadDet kan tyckas krångligt att hålla in ett handtag men i praktiken är det inte så besvärligt som det låter.Kawan har 2st diff funktioner i fram. Normalt (alltid) finns det en lamelldiff som är förspänd till 12%(har jag läst) det betyder att det alltid är lite diff. Det hjälper till i de flesta normala situationer ochär lite bättre än en mekanisk diff som när den inte är aktiv inte diffar nått alls.När man drar i handtaget påverkar en vajer ett lamellpaket som låser diffen till 100%.Vid 100% diffspärr är det besvärlligt att styra alla maskiner.På min Kawa har jag märkt att det är ganska noga att vajern är rätt justerad för bra funktion.Vajer och lameller har ingen elektrisk motor som kan krångla, inte heller någon mekaniskmanick i diffhuset som man behöver vara rädd att aktivera under körningDiffhantaget kan du dra i när du vill utan risk.Det har förekommit att kawa diffar har rasat. Exakt varför vet jag inte.Du frågade tidgare om Suzuki hummmandet,, jag tror att det fanns en Suzuki med V-twinmen numera är väl King Quad 700 en enstånka.Polaris 800,,, tja,, varför inte? men de låter som en båtmotor med sin parallell tvin :
westw, du får bestämma dig,, det var max 65lappar som gällde eller hur? V-tvinn med insprut under 65k då är det nog bara en Can Am 06-07 som gäller.Alternativet blir enstånkor och Polaris parallell tvin med förgasare.Valet blir enklare om man gillar enstånkor med förgasare.Eller har du höjd din budjet smärtgräns? Jag var van Outlanderns gamla visco diff, med den är det bara att gasa och allt sköter sig själv.Perfekt i lerhål och på snö, sämre på ställen där man fegar och inte vågade gasa.Kawan diffar jag faktiskt sällan eftersom den har lite diff hela tiden som gör stor nytta.Bättre däck än orginal har jag på och det har väl en viss betydelse.Vid ett lerhål är det bara att hålla in spaken och gasa efter tycke och smak.Bägge händerna på styret bör man alltid ha vid diffning så spaken är inget problem.Jo Kawans motorbroms anordning ger ljud i från sig, dessutom klonkar det i drivlinanvid krypkörning i terräng. Ovant i början men nu tänker jag inte mer på det.Servo styrning står på min önske lista.
Ska skaffa en leksak med bra effekt i 65.000kr klassen.Den ska ha bra 4x4 och bra diffar så den tar sig fram i skogen. Bra markfrigång!Inte ute efter att ploga eller dra någon skogsvagn utan bara lek i skogensamt sladda lite grusväg.Ingen Kina maskinUte efter fyrhjulingarnas Volvo 240 gällande konstruktion Vill inte ha något udda som är klent byggt utan en av de mest populära fyrhjulingarna och mest hållbara med gott om delar att hitta här hemma och i USA t.ex.Hur är dessa Vägreg/Terrängreg?Can am Outlander 800 -06 Yamaha Grizzly 660 -06 Polaris Sportsman 700EFI - 07 De som känns lite mer udda och jag vet minst omKawasaki KVF750 Brute Force - 06 Suzuki king quad 700 -07
Citat från: westw skrivet 20 februari 2011 kl. 14:37:33Ska skaffa en leksak med bra effekt i 65.000kr klassen.Den ska ha bra 4x4 och bra diffar så den tar sig fram i skogen. Bra markfrigång!Inte ute efter att ploga eller dra någon skogsvagn utan bara lek i skogensamt sladda lite grusväg.Ingen Kina maskinUte efter fyrhjulingarnas Volvo 240 gällande konstruktion Vill inte ha något udda som är klent byggt utan en av de mest populära fyrhjulingarna och mest hållbara med gott om delar att hitta här hemma och i USA t.ex.Hur är dessa Vägreg/Terrängreg?Can am Outlander 800 -06 Yamaha Grizzly 660 -06 Polaris Sportsman 700EFI - 07 De som känns lite mer udda och jag vet minst omKawasaki KVF750 Brute Force - 06 Suzuki king quad 700 -07Jag satt och funderade som du... jag köpte en SMC 700 J-Max från Ronnie på Asiengrossisten. Kan inte annat än att rekomendera denna hoj! GRYM! 69000kr kostar den och ligger i den prisklassen du beskriver... Titta på den!