Ojojoj bästa modden du kan göra på en Ltz Drz är att sätta dit en Fcr39
Så här ligger det till, jag har en Drz sm samma motor som Ltz fast saknar backväxel. Jag har kört orginal, orginal med Dynojetkit+Kn och Fcr39+Kn. Kan inte jämföras. Fcren ger så mycket mer på topp! Tänk dig själv en 36a med spjällaxel i venturin mot en flatslide 39 som bara har nålen i vägen. Dessutom får du accpump
Mitt tips är att gå in på SOE.SE och läsa DRZ 400 tråden!Står mycket om detta med förgasar byten där.
Citat från: Julle74 skrivet 11 februari 2011 kl. 18:49:59Så här ligger det till, jag har en Drz sm samma motor som Ltz fast saknar backväxel. Jag har kört orginal, orginal med Dynojetkit+Kn och Fcr39+Kn. Kan inte jämföras. Fcren ger så mycket mer på topp! Tänk dig själv en 36a med spjällaxel i venturin mot en flatslide 39 som bara har nålen i vägen. Dessutom får du accpump okej de låter ju mkt nice de lutar åt att ropa hem en på ebay. Jag tror dock att det är andra kammar i drz motorn (efter lite googlande) en till fråga, när det ger mkt på topp som du säger, du tappade inget på botten vridet då ? det är på toppen jag saknar effekt så det låter ju som att det är precis vad jag behöver så länge jag inte tappar något av botten vridet.
Citat från: smuggel skrivet 11 februari 2011 kl. 23:23:37Citat från: Julle74 skrivet 11 februari 2011 kl. 18:49:59Så här ligger det till, jag har en Drz sm samma motor som Ltz fast saknar backväxel. Jag har kört orginal, orginal med Dynojetkit+Kn och Fcr39+Kn. Kan inte jämföras. Fcren ger så mycket mer på topp! Tänk dig själv en 36a med spjällaxel i venturin mot en flatslide 39 som bara har nålen i vägen. Dessutom får du accpump okej de låter ju mkt nice de lutar åt att ropa hem en på ebay. Jag tror dock att det är andra kammar i drz motorn (efter lite googlande) en till fråga, när det ger mkt på topp som du säger, du tappade inget på botten vridet då ? det är på toppen jag saknar effekt så det låter ju som att det är precis vad jag behöver så länge jag inte tappar något av botten vridet. Drz s-sm,Ltz,Dvx och Kfx400 har alla samma tråkiga kammar, Drz-e(enduro har vassare kammar och Fcr orginal Alla Drz modeller har dubbla ventilfjädrar för att kunna köras med E-kammarna och högre max varv utan att få ventilsläpp. Vill man ha vassare kammar i en Ltz bör man alltså byta ventilfjädrar till Drz´ans. Drzan har för övrigt mycket lättare svänghjul än quadmodellerna och är en as bra modd om man inte tuffar runt på tomgång i skogen. Sedan kan man byta cylinderfotspackningen mot en 1-lagers Drz-e packning(Ltz har 3-lagers) det ökar kompet från 11,3:1 till 12,2:1. speciellt om man sätter i vassare kammar då man tappar något från botten annars.Fcr ger mer över hela registret och ca 4hk på topp på en std maskin, och avsevärt bättre off idle tryck i och med accpumpen Du kan inte köpa vilken Fcr som helst! Finns många olika modeller som inte lämpar sig väl. En Drz-e Fcr är ju ett klokt val. Du köper sedan ett Drz-e insugsgummi och klamma (inte den mot toppen den kan du ha orginal)utan den närmast förgasaren. Sedan behöver du en Sudco carb to airboot adapter. Gaswirarna passar antagligen inte heller! Här är min Drz434sm som jag plockat ut 14hk extra ur över dom 40orginal(eller33bakhjuls hk)