Om jag fattat allt rätt är diffarna från 02-08 lika på alla sportsman modeller.. (kan ha fel där) Men är vad jag läst mig till varjefall på dom Amerikat forum jag har hängt runt på!Delen är själva korgen, "Cage kit" som dom kallar det i amerikat, dock har den ett helt annat namn i sverige! Enligt nån amerikan så ska fler delar ingå i detta kit, så som H fjädrar o själva "kugg brickan"som sitter uppe på korgen. Dock har jag inget bevis på att detta ingår i det svenska varianten, som jag nu har beställt.Deras egna produkt nr är MIA10667 på korg delen.Sen finns det dom andra delarna också som tillhör.H-clip (H-fjäder) MIA10665Roller kit (Rull lagerna) MIA10666Jag har beställt delen genom en svensk återförsäljare av john Deere som heter X-maskiner i huddiksvall AB.Och ja, det sägs att JD korgen ska va något längre än polaris dito, därav en liten tråd om detta funkar ändå.Vilket det ska göra, av det jag har läst! Jo för eller senare går det sönder, om man inte kör väldigt lugnt o fint
Citat från: wasteland skrivet 10 februari 2011 kl. 13:13:18Om jag fattat allt rätt är diffarna från 02-08 lika på alla sportsman modeller.. (kan ha fel där) Men är vad jag läst mig till varjefall på dom Amerikat forum jag har hängt runt på!Delen är själva korgen, "Cage kit" som dom kallar det i amerikat, dock har den ett helt annat namn i sverige! Enligt nån amerikan så ska fler delar ingå i detta kit, så som H fjädrar o själva "kugg brickan"som sitter uppe på korgen. Dock har jag inget bevis på att detta ingår i det svenska varianten, som jag nu har beställt.Deras egna produkt nr är MIA10667 på korg delen.Sen finns det dom andra delarna också som tillhör.H-clip (H-fjäder) MIA10665Roller kit (Rull lagerna) MIA10666Jag har beställt delen genom en svensk återförsäljare av john Deere som heter X-maskiner i huddiksvall AB.Och ja, det sägs att JD korgen ska va något längre än polaris dito, därav en liten tråd om detta funkar ändå.Vilket det ska göra, av det jag har läst! Jo för eller senare går det sönder, om man inte kör väldigt lugnt o fint Det där med att korgen är längre stämmer MEN det är även de från polaris numera för de har tydligen ersatt den ursprungliga varianten som var vit för övrigt till en svart som är en aning längre om jag har fattat allt rätt. Det ska bli spännande att se vad du får med för delar. Jag tycker att om de har samma reservdelsnummer som i USA så ska allt följa med.Har du kollat den här sidan? http://forum.highlifter.com/john-deere-front-diff-parts-work-m1942879-print.aspx
vad kostade kittet hos JD i hudik då? ska bli kul följa den här tråden så vi får svar på alla frågor...
Hur upptäckte du felet?.Började det låta eller kännas något innan?.Jag blev rätt nojjig i dag när jag skulle över en sjö med ca 30 cm snö.Jag hade timmervagn på och körde på högen.För att undvika remmslir gasade jag hårt och tyckte det känndes som något "rappade" över framtill.Jag gjorde om manövern några ggr med samma resultat.Jag provade med lågen och det var ok. Ps,det var första metern som jag fick för mig att något var fel,vid lite lugnare gaspådrag i början märktes ingenting.Ds,har kedjor fram (kedjan AB:s med ett jävla bra grepp, )Mvh Anders
Nej jag hade ju inte vagnen på hela tiden kom jag på ,Stor vinkel på knutarna kan stämma eftersom jag har tung last bak och maskinen både stegrar sig och går upp på snön.Men om difflocken på något sätt "kuggar"fram kanske det främst skulle hända vid full gas,tung last och uppförsbacke