Ahhh bra tråd jag va lite osäker sjäv på detta.Har en Hoysung TE 450 som jag vill byta olja på.Klart jag ska fylla på i i ställen.Det står 2.5 l utan oljefilterbyte o 2.6 l om man byter filter.Men om jag häller i 1l i motor o 1.5 l i oljetank funkar det?Är inte så bra på att meka så va snälla nu
Kanske finns en liten logisk förklaring till detta då man efterfyller och får klartecken på att oljepumpen funkar som den ska. Annars kan det bli lite dålig cirkulation med bara oljan som man fyller i motor.Yamma har tagit efter flera andra som haft liknade sätt att fylla oljan i motor.
Citat från: Onlyhenke skrivet 27 maj 2011 kl. 09:15:54Kanske finns en liten logisk förklaring till detta då man efterfyller och får klartecken på att oljepumpen funkar som den ska. Annars kan det bli lite dålig cirkulation med bara oljan som man fyller i motor.Yamma har tagit efter flera andra som haft liknade sätt att fylla oljan i motor.Klartecken att oljepumpen funkar... Funkar den inte så skär motorn ihop, oavsett vart du häller oljan....