Citat från: joeychandlerson skrivet 15 februari 2011 kl. 20:40:18men för att slipa ur topparna får man väl va lite mekaniker? eller hur går det till? special verktyg?mvh joeJag använde en luftdriven "dremel" med hårdmetall slipstift, man behöver ett spetsigt och ett rundat.Tog bort uppskattningsvis ca 2mm gods precis där kammarnas ryggar ska ha sin bana.Det gick som i smör med dom slipstiften.Bifogar link http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=158381113Kolvringarna satte jag på kolven och ner i cylindern innan jag satte fast kolven i veven.Jag bytte en cylinder i taget för att vara säker på att inte bomma och få kammen i fel läge.Ser man på videon på mrrpms hemsida så klarar man av detta utan någon som helst tidigare kunskap.(som mig) Nu har jag bara kylslangar och kontakter,luftburk och avgassytemet kvar att montera. Funderar på att sätta dit en oljetempgivare så att jag kan övervaka oljetemp oxå.
men för att slipa ur topparna får man väl va lite mekaniker? eller hur går det till? special verktyg?mvh joe
Citat från: hocky79 skrivet 16 februari 2011 kl. 21:37:25Citat från: joeychandlerson skrivet 15 februari 2011 kl. 20:40:18men för att slipa ur topparna får man väl va lite mekaniker? eller hur går det till? special verktyg?mvh joeJag använde en luftdriven "dremel" med hårdmetall slipstift, man behöver ett spetsigt och ett rundat.Tog bort uppskattningsvis ca 2mm gods precis där kammarnas ryggar ska ha sin bana.Det gick som i smör med dom slipstiften.Bifogar link http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=158381113Kolvringarna satte jag på kolven och ner i cylindern innan jag satte fast kolven i veven.Jag bytte en cylinder i taget för att vara säker på att inte bomma och få kammen i fel läge.Ser man på videon på mrrpms hemsida så klarar man av detta utan någon som helst tidigare kunskap.(som mig) Nu har jag bara kylslangar och kontakter,luftburk och avgassytemet kvar att montera. Funderar på att sätta dit en oljetempgivare så att jag kan övervaka oljetemp oxå.får inte ihop det.. Låter ju skitavancerat att slipa ur där "kammarnas ryggar ska ha sin bana".. borde inte det ske på en motorverkstad där en typ cnc-maskin fräser ur med nån tusendelsmm: nogrannhet? Eller är jag ute o cyklar? Antar det eftersom jag får för mig att du vet vad du pratar om hocky (värmlänning är du ju också = extra bra folk ). Vore mer begripligt om du slipat ur avgasport(ar) eller insug "för hand" men "kammarnas ryggar".. hjälp mig förstå om du orkar Ans keep up the good work.. spännade som tusan att se hur mkt pulver du får i msk tycker jag
Ballt!Väntar med spänning på hur det blir för dig!Lämnar den 40-50hk på hjulen original? Borde ju bli riktigt riktigt kul!
Aha så det är för att kammarna ska få mer olja o plaska runt i sen Fränt att du får trimma din motor till att ge så mycket mer än innan! Det lär märkas efteråt Ska kolla den Mmrpms videon och njuta när jag har uppkoppling som medger videotittande igen.
Jaha men är det för att det medföljer trimkammar i trimkittet fr mmrpm som du behöver göra plats för då?