Är nybörjare med ATV efter att ha haft lite andra leksaker tidigare.Väldigt skoj än så länge efter ca 20 mil med SMC:n. Jag och svågern köpte varsin för att ha något att leka med.Känns gedigen efter ha testat en del andra i samma prisklass.Några tips på småsaker som vi ska kolla efter? Förstått att slangklämmor är något att dubbelkolla.Sen på vår första sväng så läkte det ut lite olja bak från maskinen, förmodar att det är för mycket olja som den trycker ut?Sen om någon vet om det finns några variatorkit eller något annat kul som kommit än? verkar vara normalt att det trycker ur lite olja i avluftningen till bak axeln(se annan tråd)....av vilken anledning vill du modda variatorn?
verkar vara normalt att det trycker ur lite olja i avluftningen till bak axeln(se annan tråd)....av vilken anledning vill du modda variatorn?
Vad var det för kompletteringar?Själv kollade jag nivån på bakaxlen och diffen och såg att det var lite lågt fram (nivån låg i nerkant på gängen) bak däremot sipprade det ut lite så där var det OK.Modifierade luftslangarna till dom och monterade ett universal bränslefilter (med genomgående hål) som jag hoppas ska funka som ett expansionskärl så man slipper oljedropp.
Körde min Smc på kärra idag. Tappade sitt dynan. Tänk på de att dom kan lossna. Kompisen hitta den sen, helt sönder.
Min åf prata idag med general import. Och dom tänker inte ge mig en ny sadel. När man lastar ska man knyta fast sittsen sa han. Men jag skulle få ett bättre pris. Om alla som köpt Smc 700 och haft problem med sadel så ring era åf! Så kanske dom fattar att de är något fel på konstruktionen,