Tydligen kan det vara "fel" på en Dinli... även gällande passagerare:http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=32818.msg287002#msg287002
Citat från: CALLAHAN skrivet 13 januari 2011 kl. 19:18:33Om du köpa 06an så kolla den noga för det är den årsmodellen som skaffat Dinli 450 dess dåliga ryckte.Kolla framhjulslager.(polarens höll ca 80-120 mil per byte)Kolla bränslekran. (läckage)Kolla kamkjedjan. (Blir lätt slapp)Kolla så generatorn laddar.Bara några av grejerna polaren hade problem med på sin under första året han hade den.Sen sålde han den 07 för 27000:- så skulle säga max 15000:- för den maskinen med trasig plats och dags för besiktning.Ja eller så kan man ju se det så att, är den körd med sedan dess, så borde väl problemen vara åtgärdade vid det här laget.
Om du köpa 06an så kolla den noga för det är den årsmodellen som skaffat Dinli 450 dess dåliga ryckte.Kolla framhjulslager.(polarens höll ca 80-120 mil per byte)Kolla bränslekran. (läckage)Kolla kamkjedjan. (Blir lätt slapp)Kolla så generatorn laddar.Bara några av grejerna polaren hade problem med på sin under första året han hade den.Sen sålde han den 07 för 27000:- så skulle säga max 15000:- för den maskinen med trasig plats och dags för besiktning.
Citat från: Onlyhenke skrivet 13 januari 2011 kl. 19:29:36Citat från: CALLAHAN skrivet 13 januari 2011 kl. 19:18:33Om du köpa 06an så kolla den noga för det är den årsmodellen som skaffat Dinli 450 dess dåliga ryckte.Kolla framhjulslager.(polarens höll ca 80-120 mil per byte)Kolla bränslekran. (läckage)Kolla kamkjedjan. (Blir lätt slapp)Kolla så generatorn laddar.Bara några av grejerna polaren hade problem med på sin under första året han hade den.Sen sålde han den 07 för 27000:- så skulle säga max 15000:- för den maskinen med trasig plats och dags för besiktning.Ja eller så kan man ju se det så att, är den körd med sedan dess, så borde väl problemen vara åtgärdade vid det här laget.Beror ju om dom bytt till orginal Dinli delar som dom gjorde på polarens.Bytte ju lager 2ggr på under 200mil och generator 2ggr.Så då är ju inte säkert att problemen försvinner.Made in China är alltid made in China!Oavsett om det är delar som följer med på maskinen eller reservdelar.
CALLAHAN,,,Jag vill inte stöta mig med dig på något vismen jag uppfattade det som att du trodde Dinli var en kines hoj FEL FEL.... Made in Taiwan är rätt svar , precis som Suzuki LTZ med flera..Vill du att jag ska berätta vilka fler sk. märkes hojar som byggs där??? MvhFarmerlip Killen som tar reda på fakta först
Ja Suzuki är Japanskt och nästan alla Japanska ATV/quads byggs i Taiwan.Visste ni inte det???
Citat från: CALLAHAN skrivet 13 januari 2011 kl. 21:44:56Citat från: Onlyhenke skrivet 13 januari 2011 kl. 19:29:36Citat från: CALLAHAN skrivet 13 januari 2011 kl. 19:18:33Om du köpa 06an så kolla den noga för det är den årsmodellen som skaffat Dinli 450 dess dåliga ryckte.Kolla framhjulslager.(polarens höll ca 80-120 mil per byte)Kolla bränslekran. (läckage)Kolla kamkjedjan. (Blir lätt slapp)Kolla så generatorn laddar.Bara några av grejerna polaren hade problem med på sin under första året han hade den.Sen sålde han den 07 för 27000:- så skulle säga max 15000:- för den maskinen med trasig plats och dags för besiktning.Ja eller så kan man ju se det så att, är den körd med sedan dess, så borde väl problemen vara åtgärdade vid det här laget.Beror ju om dom bytt till orginal Dinli delar som dom gjorde på polarens.Bytte ju lager 2ggr på under 200mil och generator 2ggr.Så då är ju inte säkert att problemen försvinner.Made in China är alltid made in China!Oavsett om det är delar som följer med på maskinen eller reservdelar.Jaha nu är känslorna och spökar igenSkulle det vara som du tror så skulle ju alla dinlisar stå trasiga hela tiden.Din kompis trasiga dinli är inte alla dinli, lika lite som att den trasiga yamman inte var alla yammor eller hur?Generator ? Har du en generator på hondan?
Den enda som blandar in kännslor är väl du i så fall för jag känner absolut inget för Dinli! Mina erfarenheter av just Dinli kankse är av dom sämre sorten men bara för det så måste väl inte jag hålla käft för det.Alltid lika kul när man kritiserar Dinli varje gång nån stackare vill köpa en quad/atv.Så blir det ett jävla liv. Kanske skulle dra igång en sån "Rör inte min kompis" kampanj och kalla den "Kritisera inte Dinli"