...Kör försiktigt....
Nu har jag hunnit med ett par timmars körning och även monterat rullgas på den istället för tumgas som jag ej vant mig vid. Har haft grymt skoj på hala snövägar. Börjar vänja mig lite mer vid maskinen. Men idag inträffade lite tråkigheter... Tjejen skulle provköra en sväng och fick efter en bit motorstopp och jag hade inte hunni med några instruktioner om hur hon startade den osv så det slutade med att batteriet nästan drogs ur helt. Jag fick starta den med starthjälp och jag var sen ut och åkte ca 30 minuter, men batteriet var sen precis lika dåligt som när jag åkte iväg. En kompis var över och mätte lite och det ser inte ut som generatorn laddar över huvud taget. Kom inte över 12V när den var igång och varvade. Han trodde att quaden borde gå att köra bara på generatorn om man kopplar bort batteriet när den är igång, men då dör den direkt. Ska det vara så eller är generatorn paj? Vad kostar det att åtgärda i så fall?Hoppas verkligen inte detta blir ett av flera problem med denna Kinakopia...