Kolla bara den här bilden och ta en titt på svingen!http://www.atvforum.se/Forum/index.php?action=dlattach;topic=32772.0;attach=8901;image
Ok, då ska inte längden vara nåt problem i alla fall. Det är inte många som har något negativt att säga om LTZ'an så det måste onekligen vara en bra maskin. Jag jagar vidare men kommer nog kolla på några andra i helgen. Blir nog inget köp förrän jag åtminstone provsuttit en LTZ också
Citat från: Danne_80 skrivet 12 januari 2011 kl. 08:48:53Ok, då ska inte längden vara nåt problem i alla fall. Det är inte många som har något negativt att säga om LTZ'an så det måste onekligen vara en bra maskin. Jag jagar vidare men kommer nog kolla på några andra i helgen. Blir nog inget köp förrän jag åtminstone provsuttit en LTZ också Inget fel på en ltz, kfx, dvx. Men den passar inte alla. Och inte mig heller.(annars så skulle ju alla ha en sån) Men när du börjar titta på en dinli i stället för en ltz, så börjar det komma in en massa känslor med i rekomendationerna. Och så har det varit länge här på forumet.Har man råd, köper man dyrare märken, problemet är bara det att köper man beggat så är det större risker även med dyrare märken. (och då får man räkna med lite dyrare delar också)Kan däremot inte förstå att det är bytt så mycket grejer på en ltz som denna du tittat på då det är en maskin som aldrig går sönder Inte ens jag på en dinli har ju bytt så mycket.Men men. åk å titta och jämför så gott du kan.
Citat från: Onlyhenke skrivet 12 januari 2011 kl. 14:00:07Citat från: Danne_80 skrivet 12 januari 2011 kl. 08:48:53Ok, då ska inte längden vara nåt problem i alla fall. Det är inte många som har något negativt att säga om LTZ'an så det måste onekligen vara en bra maskin. Jag jagar vidare men kommer nog kolla på några andra i helgen. Blir nog inget köp förrän jag åtminstone provsuttit en LTZ också Inget fel på en ltz, kfx, dvx. Men den passar inte alla. Och inte mig heller.(annars så skulle ju alla ha en sån) Men när du börjar titta på en dinli i stället för en ltz, så börjar det komma in en massa känslor med i rekomendationerna. Och så har det varit länge här på forumet.Har man råd, köper man dyrare märken, problemet är bara det att köper man beggat så är det större risker även med dyrare märken. (och då får man räkna med lite dyrare delar också)Kan däremot inte förstå att det är bytt så mycket grejer på en ltz som denna du tittat på då det är en maskin som aldrig går sönder Inte ens jag på en dinli har ju bytt så mycket.Men men. åk å titta och jämför så gott du kan.Kan ju bero på att alla som åker Dinli 450 inte kan rekomendera nått annat än Dinli 450 oavsett vad trådskaparen frågar efter!Blir ganska tjatigt och tradigt tycker jag. Dom har säkert bättrat på kvaliten sen 06 men det ryktet dom har lär ta många år att få bort.Jag själv räknar den som den sämsta av märkes maskinerna och det är inget nån av er kommer kunna ändra på.
Citat från: CALLAHAN skrivet 12 januari 2011 kl. 16:52:20Citat från: Onlyhenke skrivet 12 januari 2011 kl. 14:00:07Citat från: Danne_80 skrivet 12 januari 2011 kl. 08:48:53Ok, då ska inte längden vara nåt problem i alla fall. Det är inte många som har något negativt att säga om LTZ'an så det måste onekligen vara en bra maskin. Jag jagar vidare men kommer nog kolla på några andra i helgen. Blir nog inget köp förrän jag åtminstone provsuttit en LTZ också Inget fel på en ltz, kfx, dvx. Men den passar inte alla. Och inte mig heller.(annars så skulle ju alla ha en sån) Men när du börjar titta på en dinli i stället för en ltz, så börjar det komma in en massa känslor med i rekomendationerna. Och så har det varit länge här på forumet.Har man råd, köper man dyrare märken, problemet är bara det att köper man beggat så är det större risker även med dyrare märken. (och då får man räkna med lite dyrare delar också)Kan däremot inte förstå att det är bytt så mycket grejer på en ltz som denna du tittat på då det är en maskin som aldrig går sönder Inte ens jag på en dinli har ju bytt så mycket.Men men. åk å titta och jämför så gott du kan.Kan ju bero på att alla som åker Dinli 450 inte kan rekomendera nått annat än Dinli 450 oavsett vad trådskaparen frågar efter!Blir ganska tjatigt och tradigt tycker jag. Dom har säkert bättrat på kvaliten sen 06 men det ryktet dom har lär ta många år att få bort.Jag själv räknar den som den sämsta av märkes maskinerna och det är inget nån av er kommer kunna ändra på.Ja det är till viss del sant, men det är ju inte så konstigt heller då många vill betala max 25-35 000 och få körglädje, effekt och vägreggat. Och vad finns det då för alternativ? Jo halvgamla dinli 450 och gamla ltz:or. (säkert någon mer)man vill ju även ha lite trygghet med att få tag i delar om det behövs.Har ju själv tipsat om andra märken om pengar finns, men om man vill ha mycket effekt och en maskin som är allround och v-reggad(ej tänkt att hoppas med på mx banor) vad finns det för alternativ då för 20-40 000? Och lite trygghet med att få tag i delar till rätt pris om det behövs?Så tänk lite så ser du även problemet här. Har själv funderat på att uppgradera till andra maskiner men tvekat då jag räknat på det. Sedan har andra ramlat bort av andra anledningar.Men nu ska jag göra dig glad, och det är faktiskt så att jag börjar titta mer och mer på en 700xx. Fast frågan är ju om det kommer att ge mig så mycket mer än det jag får ut av min.Om jag går tillbaka till ämnet så har jag ju sagt att en ltz/dvx/kfx 400 är en bra maskin men ingen effekt maskin, och den känns liten (iaf för mig) och det är en maskin som man uppgraderar till en värre, efter ett tag, om man faller för för detta med quad/atv. Ja varför uppgraderar man då, jo man vill ha mer effekt, mer vrid, större maskin fysiskt. (finns säkert fler anledningar)Så känslan är den att man växer ifrån den efter ett tag, om man nu inte börjar åka mx. (finns säkert dem som slutar växa och har kvar den)Yamma 350 är ännu bättre ex på att man tröttnar fort och vill ha värre.