Här haglar det tips och svar, tusen tack för alla svar. Jag har endast provkört en polares Honda TRX 450R för nåt år sen och den var ju rikrigt vass. Tror modellen hette så i alla fall, nån crossmotor som krävde väldigt täta serviceintervall. Jag ska försöka ta mig iväg och känna och klämma på några maskiner, Polarisen var inte så långt borta så det kan ju vara nåt. Har ju också fått erbjudande om att köpa en Hisun 350 (raptorkopian) till bra pris, så jag tänkte nog kolla på den i alla fall och försöka bilda mig nån uppfattning om den. Jag tror dock att jag föredrar att den är lite större, vilket LTZ'n verkar vara. Dinli och SMC känns inte lika driftsäkert efter vad jag läst än så länge, men det kanske är överdrivet att man måste skruva så mycket på dem? SMC 500 Wildcat ser bra ut i alla fall Jag kommer åka mest asfalt och grusväg. Inte någon landsväg direkt heller, utan mest 50 väg. Så hög markfri gång känns som det kvittar. Men jag är helt novis vad det gäller meka, men man lär sig väl med tiden och har nån polare som är duktig så han kan säkert hjälpa till när det behövs.
Inte så lätt att hitta en LTZ'a för 20k dock? Speciellt inte om man inte vill ha någon som är så gammal och gått långt. En '07 som gått ca 300 mil verkar ligga runt 35k? Jag missade en sån precis i helgen. Finns en till på blocket för 39k. Har ringt och mailat honom, väntar på lite svar där. Ok, så Hisun skulle vara sämre än Dinli och SMC alltså...
Finns en anledning varför det knappt finns några LTZ till salu men det formligen dräller av Dinli 450!LTZ är den quaden i USA som har mest nöjda ägare!