har du kollat så att tanken inte är full av skit?har varit med om ungefär samma sak på min gamla kawwa.den gick ett tag sen hade den sugit upp skit i pumpen då dog den,sen när den stått ett tag så rann det tillbaka och då startade den.
Felkoder?Den borde skicka upp någon sådan tycker man.När den börjar gå dåligt, pilla lite på kabelstammen in till TPS'n (Throttel Position Sensor). Hade det felet på min 700 -07. kabelstammen gav kontakt, men så fört den blev riktigt varm så gick den knappt. Visade sig att det var brott i stammen, när den var kall så var det kontakt men så fort stammen blev riktigt varm och gummit mjukt så tappade den kontakt. Så fort den svalnat så var allt frid och fröjd, tills den åter blev riktigt varm.Peter
Citat från: Hepe skrivet 5 januari 2011 kl. 13:15:03Felkoder?Den borde skicka upp någon sådan tycker man.När den börjar gå dåligt, pilla lite på kabelstammen in till TPS'n (Throttel Position Sensor). Hade det felet på min 700 -07. kabelstammen gav kontakt, men så fört den blev riktigt varm så gick den knappt. Visade sig att det var brott i stammen, när den var kall så var det kontakt men så fort stammen blev riktigt varm och gummit mjukt så tappade den kontakt. Så fort den svalnat så var allt frid och fröjd, tills den åter blev riktigt varm.PeterKan man läsa felkoder direkt på instrumentet??? har gjort feldiagnos på den men det står bara "wait" i några secunder och sen "end"
hade e sportsman 800 -06 som gjorde likadant när den vart varm, ringde åf o de första han frågade va: är plasten smält på höger sidan vid knät? Mmm de e den..... Ok du måste du komma ner så vi får fixa.......Nu kommer jag inte ihåg va dom gjorde men det var ett känt problem och bra vart det gick inte alls lika varm efter det.