(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)
Ser ju jättehärligt ut för utom fastkörningarna, är det ingen tjäle i marken? Det är alltid roligare att vara två det tycker jag oxå. Är det inte svårt med fästet, jag tycker det driver dåligt i den lätta snön i alla fall med orginalsulorna.
Levereras traktorerna med framdäck även bak?Citat från: Oskar P skrivet 2 januari 2011 kl. 20:14:58[i[/img]
[i[/img]
Jag tycker också man skall ha samma dimension runt om... och Bighorn...Rullar på tolvor och de flyter fint i snön, körde senast idag och visst går det trögt ibland på öppna områden och i uppförslut... 60 cm "gammal" snö är max vad den klarar.Ibland får man köra tillbaka i sina spår och sen ge full gas framåt!Inte heller här har vi nån tjäle, snön kom innan det hann bli någon, så man kommer ofta ner sig i diverse hål som gömmer sig under den vita snön. Än har dock inte vinschen behövts.
konstigt nog gick min hjuling lite bättre i snön än mikos, och det är märkligt för vi har samma markfrigång och båda har 27" däck, men jag har smalare däck och mer vikt, vilket borde innebära att den bara gräver ner sig.. det var inte stora skillnaden, men ändå ganska knepigt. vi har ju i princip samma mönsterdjup, även om det är ett annat mönster så borde det inte spela så stor roll, det är ju mönsterdjupet som räknas när det ska skyfflas snö. han har ju dessutom mer effekt vilket innebär att han kan få mer snurr på hjulen än mig