Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: köpråd beg LTZ400  (läst 2553 gånger)

Utloggad Delarium

köpråd beg LTZ400
« skrivet: 28 december 2010 kl. 08:20:46 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Micke Ax

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #1 skrivet: 28 december 2010 kl. 10:44:48 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.
Kawasaki KFX400-03 Såld
Suzuki LTZ400 -07 Såld
KTM XC525 -10

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #2 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:01:11 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du menar. Är det troligt den rasar efter 500mil?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Hydro

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #3 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:08:57 »
500 mil är ju knappast långt så att byta cylinder då känns klart överdrivet.
Kolv också.

Det enda felet jag känner till på dessa är att fel glykol ibland använts och blocket har därmed korroderat sönder...
Och att någon av växlarna är lite klen, men det är väl en chans på tusen att detta skall hända då det är en slitstark maskin egentligen!
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #4 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:17:18 »
500 mil är ju knappast långt så att byta cylinder då känns klart överdrivet.
Kolv också.

Det enda felet jag känner till på dessa är att fel glykol ibland använts och blocket har därmed korroderat sönder...
Och att någon av växlarna är lite klen, men det är väl en chans på tusen att detta skall hända då det är en slitstark maskin egentligen!

Glykolen kan jag väl byta när jag kommer hem, lika så olja och filter förstås. Hur är det med framvagn, styrleder och sånt där?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Hydro

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #5 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:21:08 »
Är den fem-sex år gammal och har kilometerräknare bör den alltså vara vägreggad... och då även besiktigad... och där kollas styrleder!
Det är en kvalitétsmaskin med vettiga prestanda, och om du inte anser dig ha råd med ett köp så låt bli att provköra.
Provkör du så lär du få svårt att låta bli köp.
 :headbang:
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #6 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:53:38 »
Är den fem-sex år gammal och har kilometerräknare bör den alltså vara vägreggad... och då även besiktigad... och där kollas styrleder!
Det är en kvalitétsmaskin med vettiga prestanda, och om du inte anser dig ha råd med ett köp så låt bli att provköra.
Provkör du så lär du få svårt att låta bli köp.
 :headbang:

haha, det låter lovande. Vad bör man kolla för övrigt? hur kollar man dämpare, elektronik och sådant?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad teppas

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #7 skrivet: 28 december 2010 kl. 14:09:36 »
Är den på blocket som du funderar över?
Jag har hafft min ltz -06 nästan sen ny och jag har enbart hafft ett problem med den och det är högra motorkåpans vatten kanal som fräts sönder när man har hafft i fel kylarvätska. Och det felet är tydligen från fabrik.  Det är annars en riktigt drift säker maskin!!!
smc cbw250 -05 såld!
Ltz400 -vit -06 såld!
Hotcams steg 1                       
Yoshimura-helsystem       
KN filter                        
xeonljus                         
Rev-Max 2 Tändbox 
Bigbore 453cc, 96mm       
Keihin FCR39 
Topp planad o portad!
Hotrod vevparti

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #8 skrivet: 28 december 2010 kl. 17:09:57 »
Är den på blocket som du funderar över?
Jag har hafft min ltz -06 nästan sen ny och jag har enbart hafft ett problem med den och det är högra motorkåpans vatten kanal som fräts sönder när man har hafft i fel kylarvätska. Och det felet är tydligen från fabrik.  Det är annars en riktigt drift säker maskin!!!

Jag funderar förstås över allting som kan bli väldigt kostsamt att laga/reparera. Självklart kostar det pengar att äga och serva en quad, men det vore ju skönt om man kunde undvika de mest sönderkörda exemplaren.
Det där med blocket och kylarvätskan, kan man byta det själv på något sätt för att säkerställa att det inte sker på denna?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Lowest

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #9 skrivet: 28 december 2010 kl. 17:24:39 »
Har den inte pajat efter alla år så är det ingen fara med det nu bara man slår i rätt glykol vid nästa byte.   
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Micke Ax

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #10 skrivet: 28 december 2010 kl. 18:52:44 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du menar. Är det troligt den rasar efter 500mil?
Nä, men om vi säger att den gått på bana varje helg sedan -06. Känns det inte ok att byta när du får den?
Tim/KM-räknaren är inte att lita på, den går att nollställa.
Annars är det en kanonmaskin att äga. Lycka till.
« Senast ändrad: 28 december 2010 kl. 19:07:43 av Micke Ax »
Kawasaki KFX400-03 Såld
Suzuki LTZ400 -07 Såld
KTM XC525 -10

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #11 skrivet: 28 december 2010 kl. 20:41:43 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du menar. Är det troligt den rasar efter 500mil?
Nä, men om vi säger att den gått på bana varje helg sedan -06. Känns det inte ok att byta när du får den?
Tim/KM-räknaren är inte att lita på, den går att nollställa.
Annars är det en kanonmaskin att äga. Lycka till.

Hurvida den har gått på bana vet jag inte förstås. Han kan ju ljuga sig blå i ansiktet inför mig, vem vet. Men om misstanke finns att den har gått så "illa" att den är så plågad, blir det såklart en helt annan maskin. Jag har varken tid, kunskap eller lust börja byta sånna vitala grejer.
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

 


Online just nu.

190 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
rudolphi, Morty,
Flest online idag: 206. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme