Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: köpråd beg LTZ400  (läst 2645 gånger)

Utloggad Delarium

köpråd beg LTZ400
« skrivet: 28 december 2010 kl. 08:20:46 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Micke Ax

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #1 skrivet: 28 december 2010 kl. 10:44:48 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.
Kawasaki KFX400-03 Såld
Suzuki LTZ400 -07 Såld
KTM XC525 -10

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #2 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:01:11 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du menar. Är det troligt den rasar efter 500mil?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Hydro

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #3 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:08:57 »
500 mil är ju knappast långt så att byta cylinder då känns klart överdrivet.
Kolv också.

Det enda felet jag känner till på dessa är att fel glykol ibland använts och blocket har därmed korroderat sönder...
Och att någon av växlarna är lite klen, men det är väl en chans på tusen att detta skall hända då det är en slitstark maskin egentligen!
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #4 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:17:18 »
500 mil är ju knappast långt så att byta cylinder då känns klart överdrivet.
Kolv också.

Det enda felet jag känner till på dessa är att fel glykol ibland använts och blocket har därmed korroderat sönder...
Och att någon av växlarna är lite klen, men det är väl en chans på tusen att detta skall hända då det är en slitstark maskin egentligen!

Glykolen kan jag väl byta när jag kommer hem, lika så olja och filter förstås. Hur är det med framvagn, styrleder och sånt där?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Hydro

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #5 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:21:08 »
Är den fem-sex år gammal och har kilometerräknare bör den alltså vara vägreggad... och då även besiktigad... och där kollas styrleder!
Det är en kvalitétsmaskin med vettiga prestanda, och om du inte anser dig ha råd med ett köp så låt bli att provköra.
Provkör du så lär du få svårt att låta bli köp.
 :headbang:
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #6 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:53:38 »
Är den fem-sex år gammal och har kilometerräknare bör den alltså vara vägreggad... och då även besiktigad... och där kollas styrleder!
Det är en kvalitétsmaskin med vettiga prestanda, och om du inte anser dig ha råd med ett köp så låt bli att provköra.
Provkör du så lär du få svårt att låta bli köp.
 :headbang:

haha, det låter lovande. Vad bör man kolla för övrigt? hur kollar man dämpare, elektronik och sådant?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad teppas

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #7 skrivet: 28 december 2010 kl. 14:09:36 »
Är den på blocket som du funderar över?
Jag har hafft min ltz -06 nästan sen ny och jag har enbart hafft ett problem med den och det är högra motorkåpans vatten kanal som fräts sönder när man har hafft i fel kylarvätska. Och det felet är tydligen från fabrik.  Det är annars en riktigt drift säker maskin!!!
smc cbw250 -05 såld!
Ltz400 -vit -06 såld!
Hotcams steg 1                       
Yoshimura-helsystem       
KN filter                        
xeonljus                         
Rev-Max 2 Tändbox 
Bigbore 453cc, 96mm       
Keihin FCR39 
Topp planad o portad!
Hotrod vevparti

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #8 skrivet: 28 december 2010 kl. 17:09:57 »
Är den på blocket som du funderar över?
Jag har hafft min ltz -06 nästan sen ny och jag har enbart hafft ett problem med den och det är högra motorkåpans vatten kanal som fräts sönder när man har hafft i fel kylarvätska. Och det felet är tydligen från fabrik.  Det är annars en riktigt drift säker maskin!!!

Jag funderar förstås över allting som kan bli väldigt kostsamt att laga/reparera. Självklart kostar det pengar att äga och serva en quad, men det vore ju skönt om man kunde undvika de mest sönderkörda exemplaren.
Det där med blocket och kylarvätskan, kan man byta det själv på något sätt för att säkerställa att det inte sker på denna?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Lowest

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #9 skrivet: 28 december 2010 kl. 17:24:39 »
Har den inte pajat efter alla år så är det ingen fara med det nu bara man slår i rätt glykol vid nästa byte.   
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Micke Ax

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #10 skrivet: 28 december 2010 kl. 18:52:44 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du menar. Är det troligt den rasar efter 500mil?
Nä, men om vi säger att den gått på bana varje helg sedan -06. Känns det inte ok att byta när du får den?
Tim/KM-räknaren är inte att lita på, den går att nollställa.
Annars är det en kanonmaskin att äga. Lycka till.
« Senast ändrad: 28 december 2010 kl. 19:07:43 av Micke Ax »
Kawasaki KFX400-03 Såld
Suzuki LTZ400 -07 Såld
KTM XC525 -10

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #11 skrivet: 28 december 2010 kl. 20:41:43 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du menar. Är det troligt den rasar efter 500mil?
Nä, men om vi säger att den gått på bana varje helg sedan -06. Känns det inte ok att byta när du får den?
Tim/KM-räknaren är inte att lita på, den går att nollställa.
Annars är det en kanonmaskin att äga. Lycka till.

Hurvida den har gått på bana vet jag inte förstås. Han kan ju ljuga sig blå i ansiktet inför mig, vem vet. Men om misstanke finns att den har gått så "illa" att den är så plågad, blir det såklart en helt annan maskin. Jag har varken tid, kunskap eller lust börja byta sånna vitala grejer.
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

 


Online just nu.

164 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 204. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonåring: hallå
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
  • Asterix: Laddning
    12 januari 2020 kl. 19:32:10
  • Smilewarp: Kan lägga till att bensin pumpen surrar vid tändning som normalt.
    9 januari 2020 kl. 13:29:37
  • Smilewarp: Min Sportsman 500 X2 startar inte.......Batteri ok....går runt på startmotor och om jag pumpar gasen så bläddrar den men vill inte gå igång. Nån som vet varför?
    9 januari 2020 kl. 13:11:27
  • Dkej: Hej har en fråga på polaris Sportsman. Plocka av den svarta plasten på lyset på styret men får inget lys varken där eller där nere. Endast perkerings ljuset som lyser. Har satt i kabeln i den övre lampan. Något annat man också måste göra.? Tack på förhand
    3 januari 2020 kl. 18:08:25
  • Högdahl: Jaha då verkar det bli 180kr i skatt på fyrhjuling/snöskoter om man kollar nya terränglagen....
    21 december 2019 kl. 13:11:24
  • Sami97: Hej!  Har en atv på över 20kw och vill strypa den så jag slipper snuten.  undrar om man kan köpa en tumgas med ett gasreglage som har en reglage skruv under där man tex kan skruva ner den till 70km/h och inte bryta mot lagen?  dvs räknas ett gasreglage som en laglig strypning?
    13 december 2019 kl. 15:37:54
  • Espen: Citera
    någon som vet var man kan få tag på centrumkåpor diam. 60mm? Har ett par fälgar med 60mm hål men saknar kåpor.

    3 december 2019 kl. 19:57:00
  • Viktorlangh: Hej, har en ny cf moto 450. Vill sätta dit en ledramp på den som jag kopplar till heljuset. Kan någon snälla hjälpa mig? Aldrig gjort detta innan nämligen. Tacksam för svar. :). Mvh
    2 december 2019 kl. 19:50:58
  • GeFeldz: Svar till Ridern: Polaris brukar ha en "Override"-knapp, för att få fyrhjulsdrift när du backar har jag för mig att du måste hålla inne override.
    28 november 2019 kl. 13:19:57
  • Ridern: Hej jag har en  Polaris Sportsman forest 800 -12 fyrhjulsdriften fungerar inte vid backning  någon som har tips=
    27 november 2019 kl. 20:32:54
  • Jupiter: Nizze din luring!
    26 november 2019 kl. 20:54:04
  • Brädan: Provade att ladda batteriet över natt en och nu startar den utan problem - konstigt då startmotorn låtit pigg under mina startförsök.
    24 november 2019 kl. 09:38:09
  • Högdahl: Nu har det kommit 15cm snö här sen igår! En trevligt inslag nu när själva hösten led mot sitt slut
    9 november 2019 kl. 10:23:06
  • Högdahl: Var visst endel om att det kan bli mer ledåka och mer förbudsområde osv.....
    7 november 2019 kl. 16:49:16
  • rally nizze..: West-skoter ska ta upp den på årsmötet vid rackmock stöga
    6 november 2019 kl. 23:53:54
  • Högdahl: Någon som hört nåt nytt angående terränglagen? Den skulle vara färdigutredd 1a Oktober läste jag nyss
    5 november 2019 kl. 15:29:51
  • Raco90: Tjena, åkte på min smc wildcat 503 till jobbet ikväll. Låg på E20 i 100 och skulle köra om en lastbil och då ser jag att tempvarnaren blinkar med väldigt svag belysning. Då var jag uppe i 130. Men den blinkar bara till lite lätt vid gaspådrag. Någon som varit med om detta? PS köpte min smc nyodlingen så har bara haft den någon månad.
    21 oktober 2019 kl. 23:38:27
  • [navy]: Nån inne? Ska serva min can am outlander 570 -16. Men har blivit osäker på vad jag ska ha för motorolja i den.  Vad kör ni på för oljor? Vanlig bilolja? Eller måst man ha en jaso klassad olja?
    4 oktober 2019 kl. 09:06:22
  • Högdahl: Provat ladda batteriet?
    3 oktober 2019 kl. 10:48:08
  • Snorphills: Grizzly 700. års 2011 startmotorn pajade som jag böt till en ny, bör även startreält. Felkod 12 försvann och allt funkade. Va sen ute och åkte en sväng och kom tillbaka hem. Provade att starta och relät bara klickade igen.. gick inte att bygla heller.. va fan är det som händer, maskinen har bara 54 timmars gångsida, måndagsexemplar?, hjälp vad kan ha hänt???
    29 september 2019 kl. 23:17:33
  • jasprojektet: tacksam för svar,,
    22 september 2019 kl. 15:35:46
  • jasprojektet: Hej, har en Yamaha Kodiak som inte orkar dra riktigt. Man måste ha höga varv innan den börjar röra på sig, att dra en liten släpvagn i uppförsbacke är bara att glömma. Är det kopplingen det är fel på? Lamellerna?
    22 september 2019 kl. 15:35:36
  • tatto9709: Vet någon om en kabel matta från en polaris predator 500 passar på en polaris outlawn 500
    17 september 2019 kl. 02:57:04
  • Atheos: Skål!
    13 september 2019 kl. 17:24:37
  • jonas78: Vad ska jag köpa för vinsh?
    27 augusti 2019 kl. 16:34:06
  • Zakaria: Jag beh. Hastighet sensor till adly 500
    17 augusti 2019 kl. 04:57:31
  • Zakaria: Hjälp
    17 augusti 2019 kl. 04:56:43
  • Högdahl: Nja ebay är inte värt att handla på längre då kronan är låg samt frakten dyr.....
    11 augusti 2019 kl. 10:29:40
  • rally nizze..: ebay
    5 augusti 2019 kl. 23:10:25
  • prinsen1386: Var köper man den billigaste styrboxen till en CF moto 520 årsmodell 2019? (Ostrypt)
    4 augusti 2019 kl. 11:39:50
  • robineng: gjort ett inlägg angående broms hjälp på en atv. ni som kan gå in och kommentera! :)
    27 juli 2019 kl. 20:28:33
  • Jocke83b: Arbetsbelysning
    6 juli 2019 kl. 15:32:17
  • SunnySideUp: Här var det aktivt! :P Någon som har erfarenheter av polaris spotsman 570 x2 eps?
    1 juli 2019 kl. 21:16:22
  • Thomas ahola: Glykol
    24 juni 2019 kl. 20:50:34
  • Emil Eriksson: Nej det gör det inte men jag har tästat att bytt relä men funkar inte heller
    6 juni 2019 kl. 23:03:06
  • Cummins: Klickar det i startrelät.
    27 maj 2019 kl. 00:06:32
  • Emil Eriksson: Hej skulle vela ha lite hjälp med en ATV 110cc loncin motor det är att när jag klickar på startknappen så snurrar inte motorn runt har testat att hålla inne bromsen choke och har ett nytt batteri som är laddat. Jag har kollat igenom kablar det ser fint ut men vet inte vad felet är SNÄLLA KAN NÅN GE TIPS VAD DET KAN VAR FÖR FEL
    24 maj 2019 kl. 20:11:22
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig så fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme