Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: köpråd beg LTZ400  (läst 2597 gånger)

Utloggad Delarium

köpråd beg LTZ400
« skrivet: 28 december 2010 kl. 08:20:46 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Micke Ax

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #1 skrivet: 28 december 2010 kl. 10:44:48 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.
Kawasaki KFX400-03 Såld
Suzuki LTZ400 -07 Såld
KTM XC525 -10

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #2 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:01:11 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du menar. Är det troligt den rasar efter 500mil?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Hydro

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #3 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:08:57 »
500 mil är ju knappast långt så att byta cylinder då känns klart överdrivet.
Kolv också.

Det enda felet jag känner till på dessa är att fel glykol ibland använts och blocket har därmed korroderat sönder...
Och att någon av växlarna är lite klen, men det är väl en chans på tusen att detta skall hända då det är en slitstark maskin egentligen!
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #4 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:17:18 »
500 mil är ju knappast långt så att byta cylinder då känns klart överdrivet.
Kolv också.

Det enda felet jag känner till på dessa är att fel glykol ibland använts och blocket har därmed korroderat sönder...
Och att någon av växlarna är lite klen, men det är väl en chans på tusen att detta skall hända då det är en slitstark maskin egentligen!

Glykolen kan jag väl byta när jag kommer hem, lika så olja och filter förstås. Hur är det med framvagn, styrleder och sånt där?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Hydro

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #5 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:21:08 »
Är den fem-sex år gammal och har kilometerräknare bör den alltså vara vägreggad... och då även besiktigad... och där kollas styrleder!
Det är en kvalitétsmaskin med vettiga prestanda, och om du inte anser dig ha råd med ett köp så låt bli att provköra.
Provkör du så lär du få svårt att låta bli köp.
 :headbang:
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #6 skrivet: 28 december 2010 kl. 13:53:38 »
Är den fem-sex år gammal och har kilometerräknare bör den alltså vara vägreggad... och då även besiktigad... och där kollas styrleder!
Det är en kvalitétsmaskin med vettiga prestanda, och om du inte anser dig ha råd med ett köp så låt bli att provköra.
Provkör du så lär du få svårt att låta bli köp.
 :headbang:

haha, det låter lovande. Vad bör man kolla för övrigt? hur kollar man dämpare, elektronik och sådant?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad teppas

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #7 skrivet: 28 december 2010 kl. 14:09:36 »
Är den på blocket som du funderar över?
Jag har hafft min ltz -06 nästan sen ny och jag har enbart hafft ett problem med den och det är högra motorkåpans vatten kanal som fräts sönder när man har hafft i fel kylarvätska. Och det felet är tydligen från fabrik.  Det är annars en riktigt drift säker maskin!!!
smc cbw250 -05 såld!
Ltz400 -vit -06 såld!
Hotcams steg 1                       
Yoshimura-helsystem       
KN filter                        
xeonljus                         
Rev-Max 2 Tändbox 
Bigbore 453cc, 96mm       
Keihin FCR39 
Topp planad o portad!
Hotrod vevparti

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #8 skrivet: 28 december 2010 kl. 17:09:57 »
Är den på blocket som du funderar över?
Jag har hafft min ltz -06 nästan sen ny och jag har enbart hafft ett problem med den och det är högra motorkåpans vatten kanal som fräts sönder när man har hafft i fel kylarvätska. Och det felet är tydligen från fabrik.  Det är annars en riktigt drift säker maskin!!!

Jag funderar förstås över allting som kan bli väldigt kostsamt att laga/reparera. Självklart kostar det pengar att äga och serva en quad, men det vore ju skönt om man kunde undvika de mest sönderkörda exemplaren.
Det där med blocket och kylarvätskan, kan man byta det själv på något sätt för att säkerställa att det inte sker på denna?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Lowest

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #9 skrivet: 28 december 2010 kl. 17:24:39 »
Har den inte pajat efter alla år så är det ingen fara med det nu bara man slår i rätt glykol vid nästa byte.   
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Micke Ax

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #10 skrivet: 28 december 2010 kl. 18:52:44 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du menar. Är det troligt den rasar efter 500mil?
Nä, men om vi säger att den gått på bana varje helg sedan -06. Känns det inte ok att byta när du får den?
Tim/KM-räknaren är inte att lita på, den går att nollställa.
Annars är det en kanonmaskin att äga. Lycka till.
« Senast ändrad: 28 december 2010 kl. 19:07:43 av Micke Ax »
Kawasaki KFX400-03 Såld
Suzuki LTZ400 -07 Såld
KTM XC525 -10

Utloggad Delarium

SV: köpråd beg LTZ400
« Svar #11 skrivet: 28 december 2010 kl. 20:41:43 »
Håller på och tittar på en begagnad LTZ, har gått ganska långt och ca 6 år gammal.
Vad är det viktiga att titta på när det gäller LTZ'an? Vad brukar gå sönder?
Kolla vad en nya kolv/cylinder kostar och dra av det på priset. Byt direkt så kommer din maskin att hålla.
Har kört min sedan 08, utan problem.

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du menar. Är det troligt den rasar efter 500mil?
Nä, men om vi säger att den gått på bana varje helg sedan -06. Känns det inte ok att byta när du får den?
Tim/KM-räknaren är inte att lita på, den går att nollställa.
Annars är det en kanonmaskin att äga. Lycka till.

Hurvida den har gått på bana vet jag inte förstås. Han kan ju ljuga sig blå i ansiktet inför mig, vem vet. Men om misstanke finns att den har gått så "illa" att den är så plågad, blir det såklart en helt annan maskin. Jag har varken tid, kunskap eller lust börja byta sånna vitala grejer.
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

 


Online just nu.

209 gäster, 8 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Rickard Marklund, Eremiten, kenthas, qbtq, skogsbonne, Delarossa, Anta1, doggcrap,
Flest online idag: 228. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Thomas ahola: Glykol
    24 juni 2019 kl. 20:50:34
  • Emil Eriksson: Nej det gör det inte men jag har tästat att bytt relä men funkar inte heller
    6 juni 2019 kl. 23:03:06
  • Cummins: Klickar det i startrelät.
    27 maj 2019 kl. 00:06:32
  • Emil Eriksson: Hej skulle vela ha lite hjälp med en ATV 110cc loncin motor det är att när jag klickar på startknappen så snurrar inte motorn runt har testat att hålla inne bromsen choke och har ett nytt batteri som är laddat. Jag har kollat igenom kablar det ser fint ut men vet inte vad felet är SNÄLLA KAN NÅN GE TIPS VAD DET KAN VAR FÖR FEL
    24 maj 2019 kl. 20:11:22
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig så fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
  • PontusN: Vem har CDI box till min Linhai 520 vtwin förgasare???? Finns ju inte att få tag i!
    22 april 2019 kl. 20:41:22
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nån aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: Någon körning i uppland i vår?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd växelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: Någon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögväxlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: Fartbegränsningen på en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra så den inte spärrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme