Amen! Jag håller med AtvNerd på samtliga punkter.
Citat från: Trazan skrivet 3 december 2010 kl. 22:06:00Amen! Jag håller med AtvNerd på samtliga punkter.Ja med !!
Citat från: BEERHUNTER skrivet 3 december 2010 kl. 22:20:23Citat från: Trazan skrivet 3 december 2010 kl. 22:06:00Amen! Jag håller med AtvNerd på samtliga punkter.Ja med !!Och jag med!
Själv tycker jag att man ska vara med i t.ex. i SATVF, man kanske skulle få bli tvungen att gå en introduktionskurs i regler/Lagar och körteknik. och med detta få intyg om att man har gått den. på Så sätt kan man säga att man får ett "körkort" att man får framföra fordonet på de ställen där lagen tillåter.Områden man borde få tillgång till:LedningsgatorArrangemangMotorklubbars områdeEgen MarkAnnans Mark med tillstånd från markägaren
Utnyttjandet av skoterleder sommartid, samt möjligheten att få köra på egen mark utan att nån bärplockare från Stockholm ska kunna anmäla mig för brott mot lagen.Man borde få framföra fyrhjulingen på de stigar/körvägar som finns inritade på kartor med markägarens medgivande förstås.Det finns ju en hastighetsbegränsning i terräng, varför finns det? Jag har aldrig sett en skördare som gått så snabbt som 70km/h.Varför ha en hastighetsbegränsning om man ändå inte får köra i terrängen?Det måste bli lättare att få till körområden, Paralleller måste dras med framförande av enduro och alla dessa slingor som finns.När vi ändå är igång, (har inget med terrängkörningslagen att göra men) jag tycker att kravet på strypning på mc reggat är absurt, man får köra bil med 500+ hk på vanligt b-kort och mc har ingen effektbegränsning, varför begränsa Atv, alla kör ju ändå olagligt och det vet folk, varför måste man känna sig som en brottsling, ?