Citat från: Hebbe skrivet 1 januari 2011 kl. 15:45:30 Aha tjd. var in på deras hemsida och såg att dom hade bandsatser inklusive skidor till quaddar. Är det dom banden du har eller har du anpassat några andra? Hittade inga som hette cattracks. Vore intressant med en bild bakifrån vid svingen om du har/kan fixa det. Vart har du köpt dina cattracks?Angående skidorna så slog mig tanken att det ser ju lika dant ut på en modern skoter som en quad vad gäller a-armarna. Borde det inte kunna gå att skruva av hela hjulnavet med broms och allt och sen sätta dit en styrning från en skoter med skidor på?...en liten tanke Ja dem kallas ju egentligen xtrack men benäms just som cattrack.Ja det ser väldigt likt ut på skotrar nu för tiden. Men dem brukar ha så korta ben så det blir inte bra på en quad som behöver lite frigång under.Jag behöver ibland slänga om till hjul fram och då är det inte ett alternativ.Tar för mig ca 15 min att lägga om från hjul till skidor (och då är plogen inräknad) Går kanske på 10 min att byta från skidor till hjul.Har på gång en ännu snabbare lösning men den ska utveckas lite innan den blir aktuell.
Aha tjd. var in på deras hemsida och såg att dom hade bandsatser inklusive skidor till quaddar. Är det dom banden du har eller har du anpassat några andra? Hittade inga som hette cattracks. Vore intressant med en bild bakifrån vid svingen om du har/kan fixa det. Vart har du köpt dina cattracks?Angående skidorna så slog mig tanken att det ser ju lika dant ut på en modern skoter som en quad vad gäller a-armarna. Borde det inte kunna gå att skruva av hela hjulnavet med broms och allt och sen sätta dit en styrning från en skoter med skidor på?...en liten tanke
Hej igen!Tänkte höra om du köpte banden av någon återförsäljare eller om du skickat efter dom från staterna?