Vi på Swedish Performance har testat Dinli 700 2011 årsmodell, och har bra kontakt med våra återförsäljare som säljer dessa.Enligt oss och dem har nu Dinli 700 blivit en bra maskin för sin prisklass.Mvh Swedish Performance Offroad Parts/SPOP
Vi har fortfarande inte haft några reklamationer på Dinli 700 2011. Den fungerar riktigt bra nu.
Tjena.Hämtade ut en -11 i vintras, enda strulet jag haft är att det kom in fukt under limpan så att det ärjat på batteriet. Felet där va att ena fästet till limpan va böjt. Blev en ny limpa inga probelm med det sen dess.Nästa probelm va att efter att maskinen varit på service så envisades tändhatten med att lossna, pillade bort en gummibit o nu sitter den.Körde trail tävling i nyköping då blev jag riktigt problem hela tiden med att få i backen. Har testat att virda ner tomgången men detta har inte hjälpt.Så det mest irriterande är växlarna.Tacksam om nån har nåt tips.
Citat från: DinliRobban skrivet 31 augusti 2011 kl. 02:12:25Tjena.Hämtade ut en -11 i vintras, enda strulet jag haft är att det kom in fukt under limpan så att det ärjat på batteriet. Felet där va att ena fästet till limpan va böjt. Blev en ny limpa inga probelm med det sen dess.Nästa probelm va att efter att maskinen varit på service så envisades tändhatten med att lossna, pillade bort en gummibit o nu sitter den.Körde trail tävling i nyköping då blev jag riktigt problem hela tiden med att få i backen. Har testat att virda ner tomgången men detta har inte hjälpt.Så det mest irriterande är växlarna.Tacksam om nån har nåt tips.Kolla upp från vilken tid din motor är tillverkad. Min började som trögväxlad, fortsatte med ett tjutande när man backade och slutade med ett växellådsras.
Citat från: DinliRobban skrivet 31 augusti 2011 kl. 02:12:25Tjena.Hämtade ut en -11 i vintras, enda strulet jag haft är att det kom in fukt under limpan så att det ärjat på batteriet. Felet där va att ena fästet till limpan va böjt. Blev en ny limpa inga probelm med det sen dess.Nästa probelm va att efter att maskinen varit på service så envisades tändhatten med att lossna, pillade bort en gummibit o nu sitter den.Körde trail tävling i nyköping då blev jag riktigt problem hela tiden med att få i backen. Har testat att virda ner tomgången men detta har inte hjälpt.Så det mest irriterande är växlarna.Tacksam om nån har nåt tips.Ska kolla upp det. Tack för tipset.Har dock inga konstiga ljud....Kolla upp från vilken tid din motor är tillverkad. Min började som trögväxlad, fortsatte med ett tjutande när man backade och slutade med ett växellådsras.
Citat från: Taxi-Micke skrivet 31 augusti 2011 kl. 10:23:31Citat från: DinliRobban skrivet 31 augusti 2011 kl. 02:12:25Tjena.Hämtade ut en -11 i vintras, enda strulet jag haft är att det kom in fukt under limpan så att det ärjat på batteriet. Felet där va att ena fästet till limpan va böjt. Blev en ny limpa inga probelm med det sen dess.Nästa probelm va att efter att maskinen varit på service så envisades tändhatten med att lossna, pillade bort en gummibit o nu sitter den.Körde trail tävling i nyköping då blev jag riktigt problem hela tiden med att få i backen. Har testat att virda ner tomgången men detta har inte hjälpt.Så det mest irriterande är växlarna.Tacksam om nån har nåt tips.hej jag är ingen expert men kan tänka mig att variatorn inte riktigt vill släppa greppet därav tryck på dreven i lådan och därmed svårväxlad kan ju vara värt att kolla upp. hoppas du får till det Ska kolla upp det. Tack för tipset.Har dock inga konstiga ljud....Kolla upp från vilken tid din motor är tillverkad. Min började som trögväxlad, fortsatte med ett tjutande när man backade och slutade med ett växellådsras.
Citat från: DinliRobban skrivet 31 augusti 2011 kl. 02:12:25Tjena.Hämtade ut en -11 i vintras, enda strulet jag haft är att det kom in fukt under limpan så att det ärjat på batteriet. Felet där va att ena fästet till limpan va böjt. Blev en ny limpa inga probelm med det sen dess.Nästa probelm va att efter att maskinen varit på service så envisades tändhatten med att lossna, pillade bort en gummibit o nu sitter den.Körde trail tävling i nyköping då blev jag riktigt problem hela tiden med att få i backen. Har testat att virda ner tomgången men detta har inte hjälpt.Så det mest irriterande är växlarna.Tacksam om nån har nåt tips.hej jag är ingen expert men kan tänka mig att variatorn inte riktigt vill släppa greppet därav tryck på dreven i lådan och därmed svårväxlad kan ju vara värt att kolla upp. hoppas du får till det Ska kolla upp det. Tack för tipset.Har dock inga konstiga ljud....Kolla upp från vilken tid din motor är tillverkad. Min började som trögväxlad, fortsatte med ett tjutande när man backade och slutade med ett växellådsras.
vart svar mitt i gamla texten gör ett nytt försök hej jag är ingen expert men kan tänka mig att variatorn inte riktigt vill släppa greppet därav tryck på dreven i lådan och därmed svårväxlad kan ju vara värt att kolla upp. hoppas du får till det