Citat från: Ironman skrivet 8 oktober 2010 kl. 15:10:27Jag vet faktiskt inte hur det är med den saken men iof så är den ju inte standard.Det blir ju betydligt högre belastning som maskinen inte kanske klarar av.Risken är ju stor att det kan bli problem att få ut ngt. Det är ju nästan som att man skulle trimma maskinen då gäller ju inte heller garantierna pga att belastningen kan bli för hög.Det beror säkert också på vilken ÅF man har och hur hård han är med bedömningenSå att dömma av ditt inlägg så försvinner garantin när man köper större däck? Är det rätt uppfattat?Nu har inte jag köpt nya däck jätte många gånger, men av de gångerna så har jag aldrig hört något om att eventuell garanti förvinner om du monterar större däck. Borde inte en ÅF informera om detta till kund innan köp?
Jag vet faktiskt inte hur det är med den saken men iof så är den ju inte standard.Det blir ju betydligt högre belastning som maskinen inte kanske klarar av.Risken är ju stor att det kan bli problem att få ut ngt. Det är ju nästan som att man skulle trimma maskinen då gäller ju inte heller garantierna pga att belastningen kan bli för hög.Det beror säkert också på vilken ÅF man har och hur hård han är med bedömningen