nån som haft problem med kardan på en kvf 750? min sitter å glappar ut å in i klumppen bak.
nu är de fixat. men har problem med variatorn (stavning) ist.brukar de låta konstigt om de är fel på remmen?
Citat från: tjanne skrivet 8 oktober 2010 kl. 21:23:25nu är de fixat. men har problem med variatorn (stavning) ist.brukar de låta konstigt om de är fel på remmen?Berätta gärna hur du löste problemet, min står på verkstadan och dom vet inte vad dom ska göra. Han har ringt kawwa och dom kan inte ge ett svar på hur stort glappet ska vara. Och det går inte på garantin säger han.....
Jag skulle lämna in den på service och då fick vi se att det glappade i kardanen till slutväxlen. Så får väll se vad det slutar med. Men det skulle inte gå på garantin, han tyckte att hojjen inte att hojen var orginal.
Citat från: freddan77 skrivet 15 oktober 2010 kl. 19:51:59Jag skulle lämna in den på service och då fick vi se att det glappade i kardanen till slutväxlen. Så får väll se vad det slutar med. Men det skulle inte gå på garantin, han tyckte att hojjen inte att hojen var orginal. känner igen det problemet. så numera plockar jag av höjjning och däck vid service.hoppas det löser sig smidigt för dig.hur går det med broders maskin samma problem eller?
nää du har väl fullt upp nu ett tag. själv sitter jag och tar en liten öl och inväntar morron dagen, då det bär av till nyköping och fyrhjuling för hela slanten.