Hej till höstens ljudliga skogars åkande entusiaster.Har varit och opererat vänstra benet i veckan & går på knasiga tabletter. Dessa förmår inte att stoppa smärtan när jag ska krypa ner till motorn och felsöka. Problemet är att tändhatten ploppar ur stiftet hela tiden, ska det vara en gängad adapter på stiftet som hatten ska träs över? Ser ut som den delen sitter kvar i hatten. Vet nån bara om det skall sitta en adapter på stiftet så vet jag nog problemet. Det som hände idag var att jag inte kunde låta bli en sväng på gården, sen slutade med att putta in Dinli'n i garaget med kryckor :-(
För mig räckte det att ta loss tändhatten och torka den ren, nu har den inte släppt på 50 mil. Däremot undrar jag varför det ens blir som ett tryck där så den kan lossna, eller är det bara vibrationerna.
Av någon anledning så blir det luft bildning i tändstift rummet. Fick de problemet tidigt när jag köpte min dinli, fick tips om att ta bort den nedre tätningen så skulle de fungera igen, och de har de gjort nu. Förstår själv inte hur de kan uppkomma luft som gör att tändstiftshatten åker av. men sen så är ju inte dinli en av de bästa märkena heller. men för min plånbok är de helt ok maskin. Provade den på Säterträffen och är helt klart impad.
Fick du stil på tändhatten???
Hallå!Det finns en servicelösning på detta när man kontaktar ÅF.Lösningen är att borra ett par små hål i gummit, jag hade samma problem själv och jag upplevde att det kom när det var fuktigt eller om man hade tvättat maskinen. /Robban