En snabb fråga bara!Varför är det alltid Dinli åkare som tror att deras maskiner är minst lika bra som Raptor 700.Ser inga andra användare med andra märken hålla på och försvara sitt märke tills det blir pinsamt.
Så nu vet du svaret, och om du läser mina inlägg ser du ju att jag försvarat andra märken med samma motor.(så det är just motorn jag försvarar först och främst)
Nu använder jag även maskinen till mycket annat som bara skulle bli löjligt om jag skrev det här
Citat från: Onlyhenke skrivet 29 september 2010 kl. 17:06:24Nu använder jag även maskinen till mycket annat som bara skulle bli löjligt om jag skrev det här Du menar väl inte att du sover med den också! Om man nu som i mitt fall kikar på en helt ny maskin.Så kan man ju inte annat än säga att den är ganska prisvärd om man jämför med Raptorn.Sen har väl Dinlin oförtjänt dåligt ryckte kanske.Men många har ju bytt från Raptor 700 till andra maskiner också.Och dom har kallat 700an allt möjligt från traktor med F1 motor till bojsänke.Så den passar inte alla åkare precis som Dinlin inte heller passar alla.Och vad spelar det för roll vad andra tycker är du nöjd med din maskin så är det det enda som betyder nått.
Men jag skulle inte ha nått mot att ha en Dinli450 att åka till jobbet med å leka på vägar med Men det som gällde var om det är nån skillnad i mellan dom och det är det anser jag att det är.
Citat från: Lowest skrivet 29 september 2010 kl. 20:43:25Men jag skulle inte ha nått mot att ha en Dinli450 att åka till jobbet med å leka på vägar med Men det som gällde var om det är nån skillnad i mellan dom och det är det anser jag att det är.Det är ju sånna här kommentarer som förvånar mig att man skriver om man vet skillnaden på en raptor 700 och en dinli 450.Det är ju på vägen jag tycker den är riktigt dålig i jämförelse med en raptor 700 (ok, den är tyngre, kanske lite, lite skönare körställning på dinlin, som fördelar)Men den vibbar mer än raptorn, dinlin är överdrivet tätstegad i v-lådan (saknar en mycket högre utväxling på sista växeln på dinlin då skulle den bli så perfekt på vägen) som gör att man får växla till sista växlen direkt och ligga på höga varv om man vill ligga i 90. åter igen, mer vibbar på höga varv (om man inte drevar gärnet)Sedan har vi ju det omtalade vridet som är kul om man kör väg. Så hade jag velat köra mycket väg hade jag ägt en raptor 700, absolut inte en dinli 450. Så jag förstår itne varför den hyllas så mycket som vägmaskin då jag tycker den är den sämsta sidan på dinli 450.
Det är ju det som är så roligt att den jämförs med en raptor 700.Vilket jag också tycker är konstigt, men det betyder ju att den har kommit en bit som ett relativt nytt märke och börjar jämföras med betydligt dyrare och mer beprövade maskiner.
Citat från: Onlyhenke skrivet 29 september 2010 kl. 17:06:24Det är ju det som är så roligt att den jämförs med en raptor 700.Vilket jag också tycker är konstigt, men det betyder ju att den har kommit en bit som ett relativt nytt märke och börjar jämföras med betydligt dyrare och mer beprövade maskiner.Haha, så henke är i farten igen? Det har vart lugnt för dig ett tag, men nu ser ja att du har fått arbete igen Inte jämförs dinli med raptor, det är bara så att många har en dinli och alla utom en kommer någongång fram till att det är dags att byta. Å då kommer ju raptorn på tal naturligtvis. Alla säger ju förstås att raptorn är en bättre maskin men då är du sällan överens med den tanken.Får jag fråga en sak? Är det nått utav dessa påståenden som du tycker är felaktigt:Raptor 700 är driftsäkrare än en Dinli 450Raptor 700 är lättare än en Dinli 450Raptor 700 är bättre i sandtaget än en Dinli 450Raptor 700 har bättre motor än en Dinli 450Raptor 700 är en mer koplett maskin än en Dinli 450Raptor 700 har bättre kvalité än en Dinli 450Raptor 700 är dyrare än en Dinli 450