Citat från: Trech skrivet 6 september 2010 kl. 20:59:58Tackar!Den kan ha tagit in vatten på den övre bilden.Insuget på CVT har en liten rörsnutt som ska hindra vatten att komma in i kåpan men den kan även suga in där, den pekar neråt.Detta hände mig, stod löjligt lite snett åt höger.Limma ihop den så blir det bra /BennyEtt rör på röret eller vad då? Tar inte CVT in luften upp under främre lasträcket?
Tackar!Den kan ha tagit in vatten på den övre bilden.Insuget på CVT har en liten rörsnutt som ska hindra vatten att komma in i kåpan men den kan även suga in där, den pekar neråt.Detta hände mig, stod löjligt lite snett åt höger.Limma ihop den så blir det bra /Benny
har en 500 ed -09 och den har slirat på remmen sen den var ny.pratade med min åf och fick tips om att borra nytthål för mer förspänning på fjädern sekvariatorn,fixade det och det blev mkt bättre men INTE bra! fick tips om att borra ett nytt hål för mera förspänning.borrade ett till hål och blev bätte men INTE bra, tappade lite i toppfart men det gör inte mig något.beställde en fjäder från trech nyligen och monterade den med medföljande bricka(schims) eller hur det nu stavas. Blev bättre (tappade 10km/h toppfart,,gör inget) men slirar fortfarande på remmen,men bara när jag avänder fotbtromsen eller när jag kör fast:(Börjar misstänka att remmen är sliten,fråga min åf om det och han sa GLÖMM DET du får ingen rem på garanti när du har modifierat variatorn:(((.den har även förbrukat 2 o-ringar bakom primärvariatorn och jag har påpekat att remmen inte tycker om att få olja på sig!! åf säger att den byttes vid rep! men den är inte bytt,synns på den att den INTE är bytt!!!maskinen har nu gått 210 mil och jag måste undvika att köra fast för då kommer jag ingen vart för det bara tjuter från remmen,har haft ganska mkt annat tjafs med min maskin men min åf påstår att jag har köpt en vägreggad maskin son ska KÖRAS på VÄG och inte i SKOGEN!!! När jag köpte den sa jag att den skulle användas i skogen till 90%..... Inga problem sa min åf!!!JAG ÄR GANSKA BESVIKEN!!!visst har jag köpt en kina maskin som kostar hälften av en märkesmaskin,, så jag ska väl inte gnälla allt för mkt... Men blir förbannad ändå.......................