Du vet ingen som kan motorer som du kan låta ta en kik på maskin då? Dä ä synd att du inte får köra ju. Lät det bra från motorn när du försökte starta den tidigare? inget rassel, missljud el dyl? du har kollat att de finns bensin i fuggen? ans pröva o släpp på stjärnskruven som plastslangen som leder ut under fuggen sitter på.. en idiotgrej måste ja nämna.. de finns bensin i tanken va? haha Skrattar inte åt dig utan åt min fråga O vrida kran på reserven oxå antar ja ans ä de väl o lyfta av tanken o så kan du hänga tanken i spännband istället för att dra av bränsleledningarna o strypa dem men kolla så de inte drar för mkt i bränsleslangarna bara. Ta lös tändhatten o känn lite lätt på stiftet så de sitter åt. om de gör det o de ser bra ut o ingen skit elr vatten nere i hålet så är de väl o kolla gnista. Om de finna gnista så får du ta lös stiftet o kolla. Kan ju va megasur efter alla startförsök? du känner väl om de stinker bensin ur tändstift hålet. Då får du låta den stå o ventilera. du kan lyfta av ventillocket o kolla ventilerna själv.. bara o skaffa bladmått o se till att de runda ändarna o inte de spetsiga ändarna på kammarna står mot ventilerna. Dä ä inte så svårt som de låter fyra ställen att mäta men återkom när de är dags eller ta hjälp av någon att visa dig. Sen om ventiler är ok så får du kolla så inte kammarna vridit sig på sina axlar.. de finns märken att kolla o se om det stämmer. Fuggen hade du rengjort elr? Elr du ser väl om de kommit skit in i den? ditt sportfilter var väldigt geggigt? Du kan ta lös fuggen o plocka isär o tvätta den o blåsa me tryckluft. Kolla så du får ur membranet under topplocket på fuggen så du inte spräcker det med tryckluften. elr de går nog göra rent utan tryckluft oxå,, de gjrde jag på min. locket överst på fuggen kan va tufft att få lös första ggn.. skruvarna sitter me locktite som du får värma loss med liten blåslampa elr liknande "punktvärmare". akta membranet när du värmer.lycka till!! You can do it
En rund dragen skruv av den storleken kan man lura loss. Tag en avbitare och nyp tvärs över skruven uppifrån. Se till att käftarna biter in i skallen lite. Sedan vrid till. Det brukar ta dom flesta skruv upp till m4 iallafall. Inte det bästa att göra mot en avbitare, men vad gör man . Har gjort detta MÅNGA gånger och funkat varje gång
Hejsan har haft samma typ av problem som dig vad gäller att den gick som en påse nötter på låga varv men så fort jag fick upp varven på maskinen så gick den som den skulle men när jag började bromsa ner och motorvarven blev lägre så dog maskinen och bludrade en massa fick typ ligga och köra den på låga växlar med höga varv då gick den som den skulle.Jag och min svåger rev ner förgasaren och kollade munstyckena och det satt skit i lågfars munstycket på min vi blåste ren munstycket och satte dit det igen och den gick som den skulle. kanske är det samma på din att det sitter skit i lågfarts munstycket.
pröva o släpp på stjärnskruven som plastslangen som leder ut under fuggen sitter på.. en
Tjena Den svarta vinklade saken på bilden om du blåser i den är det stop från ena änden så är den viktig annars inte.Du kan ringa mig på 070-5133006 jag har lite idéer om vad det kan bero på mvh Per
är nog ventil spelet som e fel min vart kanas å vägra starta på startmotorn å knalla bara lite i avgasröret ibland men gick hur fint som helst när man rulla igång den.lämnade in den på ventil justering å den vart som ny igen den starta direct på första försöket