Idag när jag tittade lite på min X7 så hittar jag motor olja i luftburken ganska mycket och luft filtret är blött någon annan som har råkat ut för det?
Det är även normalt för en cf att stå på verkstad 98% av tiden den ägs.... så ni vet.... /Mart
Jag har sagt det tidigare och säger det igen skulle alla nya bilar ha samma nivå på kvaliteten som fyrhjulingar så blev det nog ett ordentligt liv på bilköparna, och med fyrhjulingar menar jag alla fyrhjulingar även de så kallade märkesmaskinerna.Fyrhjuling är ju ett ganska så ny företelse så kvaliteten har nog inte hängt med riktigt ännu.Nu finns det säkert några som har en helt annan åsikt och säger "min fyrhjuling har jag aldrig haft problem med den går som klockan och krånglar aldrig" säger till dig var lycklig du tillhör dom få utvalda
Helt normalt.På quaddarna sitter det t.o.m dränering i botten på luftburken.Det är bara för att man inte ska blåsa ut evakueringen rakt ut i naturen.Blir lite kletigt dessutom .Oftast avtar mängden evakuerad olja när motorn blivit inkörd o ringarna gossats till sig. mvh//hades