Här är ett klipp på min maskin och lite snöröjning Med hjulen tror jag inte de skulle gå lika lätt
Jag tycker den har bättre fäste med banden än skotern.Tex. i uppförsbackar kan man smyga upp utan att det börjar slira.På rena transportsträckor tex. över en sjö är dock skotern bättre då den går fortare.Hade ju en film på det hela kom ja på.
Här är det pudersnö ända ner till marken. Jag tycker inte det ser så otroligt ut på Onlyhenkes klipp.[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-Ca4_Oz_i8A[/youtube]
Jo nog skuell det ju kunna var så, men det ser verkligen ut som att det är mycket snö.Det kan ju vara olika lager med packad snö under som man kan komma igenom om man hoppar som han gör.Tycker det ser lite overkligt ut faktiskt men det får man väl aldrig veta
jag har absolut ingen skoter erfarenhet så kan vara fel men en sak jag tänkt på är att man borde väl kunna vända lättare i snö med bandsatts än en skoter! kanske inte fortare och eller lättare men däremot med en betydligt mindre radie, för skotern bygger väl på att skidorna flyter ovanpå och för att uppnå flytande så krävs ju lite fart villket i sin tur ger stor sväng radie!medans banden som mer gräver sig fram i bägge ändar av maskinen borde kunna gräva ta sig runt i en mindre radie. villket borde vara till nytta om man ska dra något efter! och vill slippa backa och ha sig för att kunna vända runt inne i skogen! nu är ju min största band erfarenhet och till lika skoter erfarenhet bara att jag sett dessa fordon så någon kan väl bekräfta om jag har rätt eller fel!