...bakhjulen släpper vid omkörningar runt 70...
Vad har du för däck egentligen och var sitter du å maskinen för att detta skall ske?På styret?...eller våldar du ut den i vänsterfilen som tonåringarna gör med sina BMW E36:or så bakaxlarna håller å att lossna?DÅ kan jag förstå att det kan släppa, men annars... njae.Min Raptor har jag originaldrevad och jag har kört med både plastdäck från Innova och kvalitetsdäck från ett flertal tillverkare men aldrig noterat tendenser till något liknande!Eatv:n har en "dubbel Dinlimotor" (v-twin på 942 kubik och lågt räknat 110 hästar) men ej heller den har någonsin visat dessa tendenser.Den har förvisso mjuka raceklassade bakdäck från Goldspeed.Att man kan forcera fram ett släpp genom kraftiga styrrörelser är en sak, men att påstå att en quad är farlig vid omkörningar pga att den kan släppa okontrollerat är lögn tills motsatsen bevisats.Lägg upp ett Youtube-klipp!
Min dinli har jag då tillräckligt med effekt, det enda jag saknar är en till extra hög växel eller en 5a som var extremt högväxlad. då hade den varit helt perfekt.Blir ju liksom farligt när det är blött ute och bakhjulen släpper vid omkörningar runt 70 och man inte är beredd. så nå mer effekt än vad jag har nu behövs då inte men skulle jag bara köra väg så skulle det vara roligt med hög drevning och mycket effekt.
Jag är så jävla trött på dessa diskussioner om vad som är bäst och vad man ska köpa.Fundera ut en budget och utgå från den. Sedan provkör du en del maskiner som ligger inom budgeten. SEN KÖPER DU DEN DU TYCKER ÄR BÄST I SNITT!
Citat från: Eric Sigurdsson skrivet 20 augusti 2010 kl. 20:25:46Jag är så jävla trött på dessa diskussioner om vad som är bäst och vad man ska köpa.Fundera ut en budget och utgå från den. Sedan provkör du en del maskiner som ligger inom budgeten. SEN KÖPER DU DEN DU TYCKER ÄR BÄST I SNITT!Har varken tvingat dej att läsa eller svara i denna tråd så jag tycker din ton är ganska obefogad.Och om alla ni andra ville sluta rasera min tråd med en massa OT så vore det bra.Ni får gärna diskutera men då ska det röra Raptor 350, Ltz 400, Dinli 450 eller andra maskiner i den klassen då jag inte är intresserad av någon Raptor 700 eller 450 crossmaskin.
Citat från: O_Jonsson skrivet 20 augusti 2010 kl. 20:38:27Citat från: Eric Sigurdsson skrivet 20 augusti 2010 kl. 20:25:46Jag är så jävla trött på dessa diskussioner om vad som är bäst och vad man ska köpa.Fundera ut en budget och utgå från den. Sedan provkör du en del maskiner som ligger inom budgeten. SEN KÖPER DU DEN DU TYCKER ÄR BÄST I SNITT!Har varken tvingat dej att läsa eller svara i denna tråd så jag tycker din ton är ganska obefogad.Och om alla ni andra ville sluta rasera min tråd med en massa OT så vore det bra.Ni får gärna diskutera men då ska det röra Raptor 350, Ltz 400, Dinli 450 eller andra maskiner i den klassen då jag inte är intresserad av någon Raptor 700 eller 450 crossmaskin.Okej, låt mig förtydliga mig.Denna typ av tråd är bra om den innehåller sanna för- och nackdelar på olika maskiner, men tyvärr slutar alla dessa trådar exakt likadant. En tycker att raptorn är bäst. En tycker dinlin är bäst. En tycker smc är bäst. Och hur mycket klokare blir man av det?Återigen, vill du ha ett relevant svar på din fråga... Provkör.
Förstår inte varför du brusar upp så Eric? Vissa gillar Pepsi och andra Coca Cola så kommer det alltid vara. Men varför skulle man inte kunna hjälpa varandra att hitta det man söker? Jag har varit och provkört en hel del den sista tiden och bildat mig en egen uppfattning.Är det då fel att dela med sig av sina reflektioner och intryck?Sen har jag märkt att det finns 2 stora läger här.Dom som kör Raptor och dom som kör Dinli.Och bägge lägren vaktar sitt märke som hökar.Och ingen vågar skriva något negativt om sitt egna märke.Börjar nästan bli pinsamt.