Fick ett olustigt fel på min Dinli 450 -06 nu i lördags när vi var ute och åkte. Helt plötsligt när jag skulle bromsa med fotbromsen så gick den helt i botten utan motstånd men började funka lite efter att man pumpat på den. Men efter det så är pedalen svampig och jag kan trycka den i botten men det finns ett motstånd i den och hf broms verkar inte ta så bra för den drar åt vänster när man bromsar. Har provat att lufta och haft loss oket hf och kolven rör sig som den ska. Vätskebehållaren har hela tiden varit full och jag kan inte hitta något läckage. Vad ska man göra tro? Tänkte iaf byta vätskan och lufta runt om och se om det hjälper
Citat från: Isoaho skrivet 26 juli 2010 kl. 08:35:47Fick ett olustigt fel på min Dinli 450 -06 nu i lördags när vi var ute och åkte. Helt plötsligt när jag skulle bromsa med fotbromsen så gick den helt i botten utan motstånd men började funka lite efter att man pumpat på den. Men efter det så är pedalen svampig och jag kan trycka den i botten men det finns ett motstånd i den och hf broms verkar inte ta så bra för den drar åt vänster när man bromsar. Har provat att lufta och haft loss oket hf och kolven rör sig som den ska. Vätskebehållaren har hela tiden varit full och jag kan inte hitta något läckage. Vad ska man göra tro? Tänkte iaf byta vätskan och lufta runt om och se om det hjälper Har du justerat åt bakre oket med bulten för parkbromsen???Får man slitna/tunna belägg kan d bli sådär annars. mvh//hades
Update: hållit på att jävlats med bromsarna nu, luftat massor utan resultat. provade att plugga utgången på huvudcylindern och då blir pedalen tvärstum så felet är nog inte i den. hade loss oket hf igen och när jag tryckte in kolven så bölade det ut vätska mellan kolv/ok, så oket läcker ju där iaf så ska beställa ett nytt ok och prova sen igen
Citat från: Isoaho skrivet 4 augusti 2010 kl. 22:37:23Update: hållit på att jävlats med bromsarna nu, luftat massor utan resultat. provade att plugga utgången på huvudcylindern och då blir pedalen tvärstum så felet är nog inte i den. hade loss oket hf igen och när jag tryckte in kolven så bölade det ut vätska mellan kolv/ok, så oket läcker ju där iaf så ska beställa ett nytt ok och prova sen igenKan man inte köpa renoveringssats till de iställe. brukar inte kosta många kr