fick äntligen tummen ur att montera en ögla i golvet att låsa fast hjulingen i.köpte öglan på biltema och den verkar kraftig, fick borra med 16mm borr och slå ner expanders som medföljde, sen drar man åt 4st försänkta insexskruvar (M10) och när man dragit åt dom så slår man i stålkulor som följde med i insexspåret, så att det inte går att få i nån nyckel längre. sen monterar man plastkåpan över öglan.
jag ertappade tjuvar när dom va i håll med att "låna" min gammla yfz:a. hundarna att tacka för det. dom hade klippt min oxford kedja och plockat ut en ruta på garaget för att komma in. men när jag släppte ut hundarna så va dom borta rätt snabbt=D det hundarna hörde va när hojjen rullades ut i min singel utanför garaget. tog mig samman och ropade in hundarna och lät om löpa men med facit i hand så hade det inte gjort något om dom fick sig ett tjuv nyp!!!
Något att tänka på.Man skall faktiskt planera var man sätter den öglan verkar det som.. Inte bara att flytta på vid behov!
Ett enkelt tipps, använde till min skoter, förhindrade stöld på min.Köppte vanligt överfalls larm, band fast det med tunn tråd i skotern, drog in den genom ett litet hål i väggen, och hade dosan inne.Tråden i fråga satt under fronten och ner i snön, i ett gammalt kabelrör, syndes inte, men när dom försökte släpa iväg den, rycktes sprinten o det blev ett jävla liv inne.