Jag körde hem min Shineray fem mil på 70-landsväg med maxvarv mest hela tiden. Inga tappade skruvar eller bultar. Inget speciellt hände förutom att jag fick soppatorsk en gång och att jag slet ut båda framdäcken eftersom tåinställningarna var helt åt helvete. Jo, och så smälte lite av stöveln på katalysatorn, men det var ju knappast hjulingens fel.
Oftast är problemet från fabrik. På en maskin som gått 100-200 mil har det mesta redan vibrerat loss eller gått sönder så man kunnat åtgärda det Men jag har har/haft flera barnfyrhjulingar av märket loncin, och det är riktiga slitvargar.
47 mil när jag stod på garageuppfarten!Dock har jag märkt att stjärnan rostar lite väl friskt, typiskt på vissa axeländar, mest ytrost, men iaf... Inget som inte en massiv mängd WD40 inte kommer att kunna hålla stången tror och hoppas jag. Är van vid att spreja på en hel del olja över hoj under vintern i rostförebyggande syfte, så inget konstigt med detta tycker jag.
Rostskyddet är precis lika dåligt/obefintligt på "dyra" maskiner. Anledningen att vissa rostar aningen mindre är väl isf för det är mycket aluminium.
Meh?? Så vad är incentivet att skaffa nåt mer känt märke, som påstås vara av bättre kvalitet?
Det är svårt att beskriva en känsla. Det är som att sätta sig i en aston martin. Det är inte bättre slit-kvalitet. Men man får en känsla om att allt är rätt och genomtänkt.Samt materialvalet är ju av en annan "klass" Så i ett långsiktigt perspektiv och om maskinen ska användas mycket skulle jag ju välja en beprövad maskin med ett "känt märke" Och i mitt fall finns ingen annan maskin som är som renegaden.
Kan inte några Kina maskiner bilda lag till 6h extrem i säter, sen kan vi diskutera. Onödigt att snacka innan man ser fakta då vi alla använder våra maskiner olika.