men du Grönis kawan vägreggad 08 kosta 117900 sen som du plockat på mussy typ 7000 gaz 6500 mm då e du ju snart uppe i samma peng renegaden har ju redan från början riktiga dämpare o jävulskt mycket bättre mos i maskin än kawan redan från start så i slut änden skiljer det sig inte så mycket
AtvNerd, varför inte utan servo? nu är ju iof nya renegaden utrustad med servo men vaför inte? det man inte har i plånboken får man ha i armarna atv hudik, varför sälja? tröttnat? tyvärr men nej tack, nästa maskin skall vara ny ny ny så den är hel och fin och med full garanti. Har du den ute på annons? vart?
Ja ny med vinsh....Med pengar i handen.Köpte min på Offroadcenter i kil.Inte för 140k men jag hade mer tillbehör med....
dyra?! japp , men det är lite mellan valet och kvalet. Jag har aldrig kört en maskin med viskolock som renegaden har och aldrig provat en kawa så jag vet ju inte vilken av dom som skulle passa mig och min körstil. Renegaden verkar vara jobbig med viskolocken om man inte tittar på den allra senaste modellen som tydligen skall gå i snabbare och så har vi ju kawan, en riktigt snygg och brutal, stadig maskin med mycket pulver i men som verkar knasa sönder diffen fram och jag vet inte om jag orkar ha en maskin som går sönder hela tiden igen. Visst, alla maskiner går sönder men helst skall den ju hålla för normal körning och då vet jag inte vilken som är mest att lita på. Outlandern verkar vara en bra maskin den med men jag har tittat lite på den och det finns en del som jag inte är nöjd med, t,ex plaseringen av bromsskivorna fram då dom sitter inne vid diffhuset istället för ute vid hjulen, verkar inte så bra plaserat då man (jag) helst vill ha bromskraften ute vid hjulen. Det måste ju bli hemskt slitet när dom sitter där dom gör. dessutom så sitter dom rätt oskyddat där dom gör så en del grenar och annat kan tugga sönder. Hur man än gör så har man arslet bak som jag brukar säga. När man kommer upp i dom summorna som dom här maskinerna kostar så måste man vara säker på att man blir nöjd och trivs med maskinen i fråga så jag kan tänka mig att det blir en del provkörnignar innan jag bestämt mig men då blir det en del åka för dom här maskinerna säljs ju inte där jag bor tyvärr.
Citat från: AtvNerd skrivet 7 augusti 2010 kl. 20:08:51Ja ny med vinsh....Med pengar i handen.Köpte min på Offroadcenter i kil.Inte för 140k men jag hade mer tillbehör med....jo visst kan man pruta om man kommer med slantar i näven, spec om man har gjort lite affärer förut med samma handlare men 140 lök då får man nog pruta bra om man kommer till en handlare första gången.