Man måste ta hand om sin maskin, tvätta, spola, rengöra, smörja. Regelbundet och ofta. Gör man inte det så står man med ett vrak till rosthög efter väldigt kort tid.
Man måste ta hand om sin maskin, tvätta, spola, rengöra, smörja. Regelbundet och ofta. Gör man inte det så står man med ett vrak till rosthög efter väldigt kort tid. Det Svenska klimatet tillsammans med de enorma mängderna salt blir som en stor pest för allt vad fordon heter. F*n, det saltas så hårt så att trampdynorna på mina hundar tar stryk av det. Det är inte så konstigt att grejerna tar stryk. Har man då inte möjlighet som tex Kasch beskriver, då får man problem förr eller senare, o DET tycker jag INTE att ÅF ska stå för, det är ju bara helt vanligt sunt förnuft, eller underhåll om du så vill.
Citat från: "Mr2t"Man måste ta hand om sin maskin, tvätta, spola, rengöra, smörja. Regelbundet och ofta. Gör man inte det så står man med ett vrak till rosthög efter väldigt kort tid. Det Svenska klimatet tillsammans med de enorma mängderna salt blir som en stor pest för allt vad fordon heter. F*n, det saltas så hårt så att trampdynorna på mina hundar tar stryk av det. Det är inte så konstigt att grejerna tar stryk. Har man då inte möjlighet som tex Kasch beskriver, då får man problem förr eller senare, o DET tycker jag INTE att ÅF ska stå för, det är ju bara helt vanligt sunt förnuft, eller underhåll om du så vill.Jag förstår verkligen inte ditt resonemang!Varför skyddar du ÅF och tillverkare?ÅF har ett visst ansvar... både moraliskt och mot sin egen rörelse.Jag skulle ALDRIG sälja dessa maskiner om det va så uselt rostskydd.Iaf inte utan att verkligen informera kunden om detta.Jag har kört den varannan vecka i ca 5 veckor och övrig tid står den i varmgarage. Jag har tvättat av den varje veckoslut. (Om jag inte lerat ner den då den spolas av så den går att åka på)Den ska FAN inte rosta med den skötseln.Det gick EN MÅNAD.... Jag anser att ÅF får ta smällen i första skedet, sen får dom bolla det vidare med tillverkare.Om tillverkaren inte anser att det ligger i deras händer, ja då ligger jag illa till.Som jag sagt, blir till o riva hela skiten, sen lacka om ramen med svensk kvalitet, trist bara att utgångsobjektet är förstört redan.Sist men inte minst:Sluta att håll ÅF/tillverkare bakom ryggen, ska det bli kvalitet på skiten så måste det ju tas UPP eller hur?? Det e ju DINA pengar och arbete!/B
Men sen har du ju inte gett 100.000 för maskinen heller.