Permabond som du nämner. Tvättade du rent axelkona + statorkona, sen lade en sträng Permabond i statorkonan och trädde på den? eller smetade ut runt axel? Har även fått tips på loctite gängpasta runt axel. Borde fungera liknande men kanske inte av samma kvalitet?
Har löst problemet. Loctite cylindrisk fastsättning, + 40 extra newton på bulten och loctite gänglåsning. Hoppas jag inte ska behöva ta av det :-) Nu går den som skam. Yoshimura helsystem på nu oxå...yumm
Jag vart väldigt förvånad när jag läste denna tråd, trodde i min enfald att en kona med krysskil var otroligt starkt om bara mutter får en chans o dra, men det finns ju t o m speciella produkter för att limma med, är detta så vanligt?
Citat från: HADES skrivet 25 maj 2010 kl. 13:18:35Detta fel beror på materialfel i kilen.När jag bytte till en "svensk" kvallitetskil så har det hållt bra utan "lim".Men på en maskin var tappen lite repig,så tog jag o använde limmet bara därför. mvh//hadesOK. Bra info , visste inte att kilens styrka hade så stor inverkan, trodde nog att det satt ändå.
Detta fel beror på materialfel i kilen.När jag bytte till en "svensk" kvallitetskil så har det hållt bra utan "lim".Men på en maskin var tappen lite repig,så tog jag o använde limmet bara därför. mvh//hades